Archives
Wybieraj pomoce dydaktyczne, dzięki którym poprowadzisz jeszcze ciekawsze zajęcia. Wśród materiałów znajdziesz m.in. scenariusze lekcji i karty pracy.
Ćwiczenia z mapą. Narodziny państwa polskiego. Panowanie Bolesława Chrobrego
Ćwiczenia z mapą. Rozbicie dzielnicowe
Ćwiczenia z mapą. Bizancjum
Ćwiczenia z mapą. Cywilizacja starożytnych Greków. W demokratycznych Atenach. Wierzenia starożytnych Greków
Ćwiczenia z mapą. Powstanie cywilizacji islamu
Ćwiczenia z mapą. Polska w unii z Węgrami i Litwą. Jagiellonowie w Europie Środkowej
Ćwiczenia z mapą. Powstanie chrześcijaństwa i schyłek starożytności
Ćwiczenia z mapą. Wyprawy krzyżowe
Ćwiczenia z mapą. Państwo karolińskie
Karta pracy nr 31. Matematyka. Klasa 5
Plik zawiera kartę pracy „Skala”.
Poradnik nauczyciela. Historia. Klasa 5. Scenariusze lekcji, odpowiedzi do zadań, wskazówki metodyczne
Scenariusz lekcji 21. Podsumowanie działu 3
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń oraz odpowiedzi do zadań „Sprawdź, co umiesz”, zamieszczonych w podręczniku na końcu działu 3.
Scenariusz lekcji 22. Budowa roślin. Tkanki roślinne
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane organy rośliny okrytonasiennej oraz tkanki roślinne.
Scenariusz lekcji 23. Rośliny nagonasienne
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane rośliny nagonasienne występujące w Polsce.
Scenariusz lekcji 27. Nasiona i owoce roślin okrytonasiennych
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane budowa i kiełkowanie nasion oraz przystosowania owoców do rozsiewania nasion.
Scenariusz lekcji 20. Paprociowe, widłakowe, skrzypowe
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane środowisko życia, budowa zewnętrzna i znaczenie paprociowych, widłakowych oraz skrzypowych.
Scenariusz lekcji 24. Cechy charakterystyczne i znaczenie roślin okrytonasiennych
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane formy morfologiczne roślin okrytonasiennych, rodzime gatunki drzew liściastych oraz znaczenie roślin okrytonasiennych.
Scenariusz lekcji 25. Korzeń i pęd roślin okrytonasiennych
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane elementy kwiatu, powstawanie nasion i owoców oraz rozmnażanie wegetatywne roślin okrytonasiennych.
Scenariusz lekcji 26. Budowa kwiatu. Rozmnażanie się roślin okrytonasiennych
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane elementy kwiatu, powstawanie nasion i owoców oraz rozmnażanie wegetatywne roślin okrytonasiennych.
Scenariusz lekcji 28. Podsumowanie działu 4
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń oraz odpowiedzi do zadań „Sprawdź, co umiesz”, zamieszczonych w podręczniku na końcu działu 4.
Materiał pomocniczy. Wskazówki. Nauka programowania w Pythonie
Dokument zawiera listę serwisów umożliwiających doskonalenie umiejętności programowania w środowisku Python.
Scenariusz lekcji 6.1. Reakcje tlenków metali z wodą
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: działanie wody na tlenki metali, wskaźniki, budowa i ogólny wzór wodorotlenków.
Poradnik nauczyciela. Ciekawa chemia. Klasa 8
W pliku znajdują się scenariusze wszystkich lekcji z cyklu Ciekawa chemia. Klasa 8.
Scenariusz lekcji 7.1. Reakcje tlenków niemetali z wodą
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: otrzymywanie kwasów tlenowych; barwa wskaźników w obecności kwasów; tlenki kwasowe.
Scenariusz lekcji 6.3. Właściwości i zastosowanie wodorotlenków
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: właściwości wodorotlenków: sodu, potasu i wapnia; rozpuszczalność wodorotlenków w wodzie; zastosowania wodorotlenków.
Scenariusz lekcji 6.2. Działanie wody na metale
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: działanie wody na wybrane metale; podział metali na aktywne i mniej aktywne.
Scenariusz lekcji 6.4. Dysocjacja elektrolityczna zasad
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: barwienie się wskaźników w zasadach; przewodzenie prądu elektrycznego przez zasady; dysocjacja elektrolityczna zasad.
Scenariusz lekcji 7.2. Kwasy tlenowe
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: ogólny wzór kwasów; reszta kwasowa i jej wartościowość; wzory i modele kwasów tlenowych; nazewnictwo kwasów tlenowych.
Scenariusz lekcji 7.4. Właściwości i zastosowanie kwasów
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: badanie właściwości kwasów; reguły postępowania ze stężonymi roztworami kwasów; działanie kwasów na metale; zastosowania kwasów; kwasy w naszym otoczeniu.