Scenariusz lekcji poświęconej rodzinie wyrazów
Archives
Wybieraj pomoce dydaktyczne, dzięki którym poprowadzisz jeszcze ciekawsze zajęcia. Wśród materiałów znajdziesz m.in. scenariusze lekcji i karty pracy.
Scenariusz 107. Ćwiczymy przekształcanie tekstów
Scenariusz lekcji poświęconej różnym sposobom przekształcania tekstu
Scenariusz 101. NIP dla ZUS-u i BOR w ONZ. Skrótowce
Scenariusz lekcji poświęconej skrótowcom
Scenariusz 100. Skróty
Scenariusz lekcji poświęconej skrótom
Scenariusz 5 z kartą pracy. Skąd się wzięła literatura?
Scenariusz lekcji poświęconej źródłom literatury i historii piśmiennictwa
Scenariusz 4. Bliskie związki poezji… ze sportem (Kazimierz Wierzyński, „100 m”)
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi „100 m” Kazimierza Wierzyńskiego
Scenariusz 3. O poecie na wiosnę…(Kazimierz Wierzyński, „Zielono mam w głowie”)
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi „Zielono mam w głowie” Kazimierza Wierzyńskiego
Scenariusz 10. Epoka wielkiej komunikacji
Scenariusz lekcji poświęconej współczesnym środkom przekazywania informacji
Scenariusz 8. Krótki przewodnik po Edenie (Księga Rodzaju, „Pierwotny stan szczęścia”)
Scenariusz lekcji poświęconej fragmentom biblijnej Księgi Rodzaju
Scenariusz 7. Malarska wizja stworzenia człowieka – „czytamy” fresk Michała Anioła
Scenariusz lekcji poświęconej freskowi „Stworzenie Adama” Michała Anioła
Scenariusz 6. Biblia – księga nad księgami
Scenariusz lekcji poświęconej kulturotwórczemu znaczeniu Biblii
Scenariusz 23. „Pisanie o poezji nie jest moją namiętnością…” przewrotność czy „wyznanie wiary”? (Wisława Szymborska, „Niektórzy lubią poezję”)
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Wisławy Szymborskiej „Niektórzy lubią poezję”
Scenariusz 17. Świat przekształcony magią słowa (Adam Zagajewski, „Wzgórze”)
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi „Wzgórze” Adama Zagajewskiego
Scenariusz 16. Dokąd zmierzasz, człowieku? (Adam Zagajewski, „Szybki wiersz”)
Scenariusz lekcji poświęconej utworowi „Szybki wiersz” Adama Zagajewskiego
Scenariusz 12. Skąd się wzięły mity?
Scenariusz lekcji poświęconej mitologii starożytnej Grecji
Scenariusz 13. Tezeusz – ateński bohater
Scenariusz lekcji poświęconej mitowi o Tezeuszu
Scenariusz 35. Jan Kochanowski o tym, co w życiu ważne
Scenariusz lekcji poświęconej fraszkom Jana Kochanowskiego
Scenariusz 34. Fraszki Kochanowskiego – błahostki i żarty czy „literackie szlachetne kamienie”?
Scenariusz lekcji poświęconej fraszkom Jana Kochanowskiego
Scenariusz 30. Od tekstu literackiego do inscenizacji („Dramat na scenie, czyli przedstawienie”)
Scenariusz lekcji poświęconej dramatowi i jego scenicznej realizacji
Scenariusz 29. Czyja wina? Jaka kara? – ballada „Świtezianka” Adama Mickiewicza
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu ballady „Świtezianka” Adama Mickiewicza
Scenariusz 43. Po drugiej stronie… obraz Boga i zaświatów w tekstach kultury
Scenariusz lekcji poświęconej tekstom kultury przedstawiającym zaświaty, w tym wierszowi Bolesława Leśmiana „Urszula Kochanowska”
Scenariusz 42. Portret ojca cierpiącego (Jan Kochanowski, „TrenVIII”)
Scenariusz lekcji poświęconej „Trenowi VIII” Jana Kochanowskiego
Scenariusz 41. Portret Urszuli Kochanowskiej piórem poety nakreślony (Jan Kochanowski „Tren V”)
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu „Trenu V” Jana Kochanowskiego
Scenariusz 49 z kartą pracy. Garść informacji nie tylko z historii kina
Scenariusz lekcji poświęconej historii kina, językowi filmu, gatunkom filmowym
Scenariusz 57. W heroicznym świecie Szarych Szeregów
Scenariusz lekcji poświęconej Szarym Szeregom oraz „Kamieniom na szaniec” Aleksandra Kamińskiego
Scenariusz 45. „Nie złoto szczęście czyni” – rozważania o bohaterze „Opowieści wigilijnej” i roli pieniądza w życiu człowieka
Scenariusz lekcji poświęconej „Opowieści wigilijnej” Karola Dickensa
Scenariusz 68. W głąb myśli i uczuć („Liryczne wtajemniczenie”)
Scenariusz lekcji poświęconej liryce
Scenariusz 64. Poetycka rozmowa o sumieniu (Wisława Szymborska, „Pochwała złego o sobie mniemania”)
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu wiersza „Pochwała złego o sobie mniemania” Wisławy Szymborskiej
Scenariusz 61. Ambitny czy ograniczony? (Sławomir Mrożek, „Artysta”)
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu konwencji bajki oraz powiastki „Artysta” Sławomira Mrożka
Scenariusz 60. Złamana konwencja – „Śpiąca królewna” według Sławomira Mrożka
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu opowiadania „Śpiąca królewna” Sławomira Mrożka