Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu wiersza „Walizka” Adama Zagajewskiego
Archives
Wybieraj pomoce dydaktyczne, dzięki którym poprowadzisz jeszcze ciekawsze zajęcia. Wśród materiałów znajdziesz m.in. scenariusze lekcji i karty pracy.
Scenariusz 109. Noc, morze i poeta – wokół wiersza Adama Zagajewskiego
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu wiersza „Noc, morze” Adama Zagajewskiego
Scenariusz 18 z kartą pracy. Portret zdeformowany, czyli taka jest, a jaka być powinna żona
Scenariusz lekcji poświęconej wyobrażeniom żony i małżeństwa w tekstach kultury (Ignacy Krasicki, „Żona modna”; Adam Mickiewicz, „Żona uparta”)
Scenariusz 32. Świat magii i fantastyki w „Dziadach”, części II Adama Mickiewicza
Scenariusz lekcji poświęconej „Dziadom”, część II Adama Mickiewicza
Scenariusz 31 z kartą pracy. Co się wydarzyło nocą w kaplicy? (Adam Mickiewicz, „Dziady”, część II)
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu „Dziadów”, części II Adama Mickiewicza
Scenariusz 54 z kartą pracy. O pasji życia w niełatwych czasach (Melchior Wańkowicz, „Ziele na kraterze”)
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu fragmentów „Ziela na kraterze” Melchiora Wańkowicza
Scenariusz 50 z kartą pracy. Muzyka jest sztuką (koncert Jankiela z „Pana Tadeusza”)
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu koncertu Jankiela – fragmentu „Pana Tadeusza” Adama Mickiewicza
Scenariusz 56. „Być zwyciężonym i nie ulec to zwycięstwo”. Sposoby walki Polaków z wrogiem w świetle „Kamieni na szaniec”
Scenariusz lekcji poświęcony „Kamieniom na szaniec” Aleksandra Kamińskiego
Scenariusz 55 z kartą pracy. Ludzie, miejsca i fakty w powieści „Kamienie na szaniec”
Scenariusz lekcji poświęconej „Kamieniom na szaniec” Aleksandra Kamińskiego
Scenariusz 66. „Stajesz się na zawsze odpowiedzialny za to, co oswoiłeś”. Obraz miłości i przyjaźni w „Małym Księciu”
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu lektury „Mały Książę” Antoine’a de Saint-Exupery’ego
Scenariusz 67. „Mały Książę” – opowiastka dla dzieci czy mądra baśń dla wszystkich?
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu lektury „Mały Książę” Antoine’a de Saint-Exupery’ego
Scenariusz 65 z kartą pracy. „Ludzie odlegli jak planety”. Świat małych i dużych w „Małym Księciu”
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu lektury „Mały Książę” Antoine’a de Saint-Exupery’ego
Scenariusz 88. Co możemy znaleźć w „Balladynie”? Wielopłaszczyznowość dramatu Juliusza Słowackiego
Scenariusz lekcji poświęconej „Balladynie” Juliusza Słowackiego
Scenariusz 87. Tropem zbrodni i kłamstwa, czyli do czego doprowadziła Balladynę żądza władzy
Scenariusz lekcji poświęconej „Balladynie” Juliusza Słowackiego
Scenariusz 86. Fantastyka i magia w „Balladynie” Juliusza Słowackiego
Scenariusz lekcji poświęconej „Balladynie” Juliusza Słowackiego
Scenariusz 98. Pochwała czy krytyka rzeczywistości ukazanej w „Zemście”?
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu „Zemsty” Aleksandra Fredry
Scenariusz 85 z kartą pracy. Jak ogień i woda. O relacji dwóch sióstr z wdowiej chary
Scenariusz lekcji poświęconej „Balladynie” Juliusza Słowackiego
Scenariusz 96 z kartą pracy. „Zemsta” Fredry – komedia charakterów, komedia intrygi
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu „Zemsty” Aleksandra Fredry
Scenariusz 97. Kto się na kim mści i dlaczego? (Aleksander Fredro, „Zemsta”)
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu „Zemsty” Aleksandra Fredry
Scenariusz 14. Moim zdaniem, czyli jak wyrazić swoją opinię
Scenariusz lekcji poświęconej sposobom wyrażania własnej opinii
Scenariusz 21. Czego poszuliwali członkowie Stowarzyszenia Umarłych Poetów?
Scenariusz lekcji poświęconej powieści Nancy H. Kleinbaum „Stowarzyszenie Umarłych Poetów”
Scenariusz 22. Po co ludziom poezja? – rozważania na podstawie„Stowarzyszenia Umarłych Poetów”
Scenariusz lekcji poświęconej powieści Nancy H. Kleinbaum „Stowarzyszenie Umarłych Poetów”
Scenariusz 15. Uczymy się dyskutować
Scenariusz lekcji poświęconej dyskusji
Scenariusz 20. O uczniach i nauczycielach z Akademii Weltona
Scenariusz lekcji poświęconej powieści Nancy H. Kleinbaum „Stowarzyszenie Umarłych Poetów”
Scenariusz 48. Między książką a ekranem
Scenariusz lekcji poświęconej problemowi wzajemnych inspiracji kina i literatury
Scenariusz 47. Sztuka opowiadania, czyli co zrobić, aby inni nas słuchali
Scenariusz lekcji poświęconej zasadom tworzenia wypowiedzi
Scenariusz 46. Co się właściwie zdarzyło i co narrator „Opowieści wigilijnej” o tym wie?
Scenariusz lekcji poświęconej „Opowieści wigilijnej” Karola Dickensa
Scenariusz 52 z kartą pracy. Dlaczego Mickiewicz uśmiercił Ordona?
Scenariusz lekcji poświęconej „Reducie Ordona” Adama Mickiewicza
Scenariusz 33 z kartą pracy. Warsztaty teatralne dla początkujących
Scenariusz lekcji poświęconej przygotowaniu scenicznej realizacji „Dziadów”, części II Adama Mickiewicza
Scenariusz 75 z kartą pracy. Agatha Christie – królowa kryminału
Scenariusz lekcji poświęconej powieści Kryminalnej „Tajemniczy przeciwnik” Agathy Christie