Archives
Wybieraj pomoce dydaktyczne, dzięki którym poprowadzisz jeszcze ciekawsze zajęcia. Wśród materiałów znajdziesz m.in. scenariusze lekcji i karty pracy.
Scenariusz lekcji 22. Dźwięki jak barwy. Kolorystyka różnych zespołów – porównywanie barw kwintetów
Scenariusz lekcji 23. Duet, tercet, kwartet, kwintet… Muzykowanie wielogłosowe – realizacja partytury na kwintet instrumentów szkolnych. Dudy wielkopolskie
Scenariusz lekcji 21. Poezja wyśpiewana. Związki muzyki z tekstem literackim. Bardowie „krainy łagodności”
Scenariusz lekcji 20. Muzyka wokalna i wokalno-instrumentalna. Różne zespoły wokalne. Henryk Mikołaj Górecki
Scenariusz lekcji 24. Barwy muzyki ludowej. Bogactwo kulturalne Śląska i Wielkopolski. Artystyczne opracowanie muzyki ludowej
Scenariusz lekcji 25. Elektroniczna orkiestra – paleta barw. Możliwości instrumentów elektronicznych – granie melodii i akompaniamentu
Scenariusz lekcji 27. Żarty muzyczne. Tworzenie melodii do wybranej fraszki J. Kochanowskiego – ukazanie jej w różnych kontekstach żartu muzycznego
Scenariusz lekcji 26. Kabaret – muzyka rozśmiesza. Tworzenie skeczu z użyciem środków muzycznych
Scenariusz lekcji 29. Viva la musica – od starożytności do renesansu. Podsumowanie i uporządkowanie chronologiczne wiedzy o muzyce
Scenariusz lekcji 30. Viva la musica – od baroku do klasycyzmu. Podsumowanie i uporządkowanie Chronologiczne wiedzy o muzyce
Scenariusz lekcji 31. Viva la musica – romantyzm, XX wiek i muzyka współczesna. Klucz do muzyki – na dalszą drogę… Podsumowanie i uporządkowanie chronologiczne wiedzy o muzyce
Scenariusz lekcji 28. Operetka i musical. Tańce wykorzystywane w teatrze
„Krzyżacy” Henryka Sienkiewicza. Obudowa metodyczna do lektury
Plik zawiera pytania sprawdzające znajomość treści utworu oraz karty pracy dla uczniów.
Scenariusz lekcji: Powtórzenie pisowni wyrazów z rz, ż, ó, u, h, ch
Scenariusz lekcji: Roald Dahl Charlie i fabryka czekolady
Scenariusz lekcji podsumowującej dział 2. Budowa atomu a układ okresowy pierwiastków chemicznych
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, odpowiedzi do testu i zadań tekstowych z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń, odpowiedzi do zadań z karty pracy. Na końcu znajduje się karta pracy dla ucznia.
Scenariusz lekcji podsumowującej dział 1. Świat substancji
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, odpowiedzi do testu i zadań tekstowych z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń, odpowiedzi do zadań z karty pracy. Na końcu znajduje się karta pracy dla ucznia.
Scenariusz lekcji 1 (wprowadzającej). Czy można przeżyć dzień bez chemii? Organizacja pracy na lekcjach chemii
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce. Porusza zagadnienia m.in.: chemia w życiu codziennym, chemia – nauka przyrodnicza; alchemia – prekursor chemii.
Scenariusz lekcji 8 (bieżącej). Substancje chemiczne
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: podział substancji chemicznych; symbole i wzory; właściwości substancji; budowa substancji.
Scenariusz lekcji 5-6 (bieżących). Właściwości materii
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: sposoby badania i opisywania materii; właściwości fizyczne; właściwości chemiczne; substancja chemiczna.
Scenariusz lekcji 7 (bieżącej). Przemiany materii
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: rodzaje przemian materii: fizyczne i chemiczne; efekty przemian materii; przemiany fizyczne i chemiczne w najbliższym otoczeniu.
Scenariusz lekcji 4 (bieżącej). Budowa materii
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: zjawisko dyfuzji; drobinowa budowa materii; różnica w budowie ciał o różnych stanach skupienia.
Scenariusz lekcji 2 (wprowadzającej). Laboratorium chemiczne, czynności laboratoryjne
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: szkło, sprzęt laboratoryjny; podstawowe czynności laboratoryjne; opisywanie prostych doświadczeń chemicznych.
Scenariusz lekcji 3 (wprowadzającej). ABC bezpiecznego eksperymentowania
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, propozycję pracy domowej. Porusza zagadnienia m.in.: regulamin pracowni chemicznej; wyposażenie pracowni; znaczenie piktogramów.
Scenariusz lekcji 12 (powtórzeniowej). Rodzaje i przemiany materii – powtórzenie wiadomości
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Integralną częścią tego scenariusza jest karta pracy ucznia z zadaniami podsumowującymi.
Scenariusz lekcji 14-15 (bieżących). Atom
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: atom, rząd wielkości – promień, masa; budowa atomu; symboliczny zapis atomu pierwiastka.
Scenariusz lekcji 11 (laboratoryjnej). Laboratoryjne ćwiczenia uczniowskie
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce. Porusza zagadnienia m.in.: szkło i sprzęt laboratoryjny; właściwości substancji; mieszaniny – rodzaje i metody rozdziału.
Scenariusz lekcji 10 (bieżącej). Rozdzielanie mieszanin
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: właściwości różnicujące; dobór metody rozdziału.
Scenariusz lekcji 9 (bieżącej). Mieszaniny substancji
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: mieszaniny chemiczne i ich podział; otrzymywanie mieszanin.