Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: izotopy – odmiany tego samego pierwiastka; izotopy wodoru; zastosowania izotopów.
Archives
Wybieraj pomoce dydaktyczne, dzięki którym poprowadzisz jeszcze ciekawsze zajęcia. Wśród materiałów znajdziesz m.in. scenariusze lekcji i karty pracy.
Scenariusz lekcji 18 (bieżącej). Właściwości pierwiastka a jego położenie w układzie okresowym
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: porównanie właściwości pierwiastków należących do tej samej grupy, porównanie właściwości pierwiastków należących do tego samego okresu.
Scenariusz lekcji 21 (powtórzeniowej). Budowa materii – powtórzenie wiadomości
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Integralną częścią tego scenariusza jest karta pracy ucznia z zadaniami podsumowującymi.
Scenariusz lekcji 16-17 (bieżących). Budowa atomu a położenie pierwiastka w układzie okresowym
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: budowa układu okresowego pierwiastków; zależności między położeniem pierwiastka w układzie okresowym a budową jego atomu.
Scenariusz lekcji 25 (bieżącej). Elektroujemność – cecha pierwiastka
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: elektroujemność – miara zdolności atomu do przyjmowania elektronów; przewidywanie rodzaju wiązań między atomami na podstawie różnicy elektroujemności.
Scenariusz lekcji 24 (bieżącej). Wiązania kowalencyjne
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: powstawanie wiązań kowalencyjnych w wyniku uwspólniania par elektronowych; właściwości związków kowalencyjnych.
Scenariusz lekcji 35 (powtórzeniowej). Wiązania i reakcje chemiczne – powtórzenie wiadomości
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Integralną częścią tego scenariusza jest karta pracy ucznia z zadaniami podsumowującymi.
Scenariusz lekcji 23 (bieżącej). Wiązania jonowe
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: reguła dubletu i oktetu; powstawanie wiązania jonowego; właściwości związków o budowie jonowej.
Scenariusz lekcji 30 (bieżącej). Efekty towarzyszące reakcjom chemicznym
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: formułowanie obserwacji i wniosków; efekty energetyczne reakcji.
Scenariusz lekcji 28-29 (bieżących). Wzór związku chemicznego i jego interpretacja
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: symboliczny zapis substancji (symbol, wzór); prawo stałości składu.
Scenariusz lekcji 41 (bieżącej). Inne ważne tlenki
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: tlenek krzemu(IV) – występowanie i właściwości, znaczenie praktyczne; tlenki żelaza – surowce do produkcji stali.
Scenariusz lekcji 40 (bieżącej). Tlenki węgla
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: właściwości fizyczne i chemiczne tlenku węgla(IV); zastosowanie tlenków węgla.
Scenariusz lekcji 37 (bieżącej). Powietrze – mieszanina gazów
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: właściwości fizyczne powietrza; rola atmosfery ziemskiej; skład powietrza.
Scenariusz lekcji 48 (bieżącej). Woda – główny składnik hydrosfery
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: występowanie wody w przyrodzie; rola wody w organizmie człowieka, rolnictwie, przemyśle.
Scenariusz lekcji 45 (powtórzeniowej). Gazy– powtórzenie wiadomości
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Integralną częścią tego scenariusza jest karta pracy ucznia z zadaniami podsumowującymi.
Scenariusz lekcji 44 (bieżącej). Zanieczyszczenia powietrza
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: rodzaje zanieczyszczeń; ochrona atmosfery ziemskiej.
Scenariusz lekcji 43 (bieżącej). Wodór
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: właściwości fizyczne wodoru; aktywność chemiczna wodoru; zastosowanie wodoru.
Scenariusz lekcji 42 (bieżącej). Inne składniki powietrza
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: gazy szlachetne; para wodna – obieg wody w przyrodzie.
Scenariusz lekcji 57 (powtórzeniowej). Woda i roztwory wodne – powtórzenie wiadomości
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Integralną częścią tego scenariusza jest karta pracy ucznia z zadaniami podsumowującymi.
Scenariusz lekcji 53-54 (bieżących). Stężenie procentowe roztworu
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: wielkości opisujące skład roztworu; sporządzanie roztworów o określonym stężeniu.
Scenariusz lekcji 31-32 (bieżących). Symboliczny zapis przebiegu reakcji chemicznych
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: słowny i symboliczny zapis przebiegu reakcji chemicznej; równanie reakcji i jego elementy (substraty, produkty, katalizator); typy reakcji chemicznych.
Scenariusz lekcji 26-27 (bieżących). Wartościowość pierwiastka w związku chemicznym
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: wartościowość, czyli liczba wiązań atomu pierwiastka w związku; uzgadnianie wzorów sumarycznych związków zbudowanych z dwóch pierwiastków.
Scenariusz lekcji 55-56 (bieżących). Zmiana stężenia procentowego
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: rozcieńczanie roztworu; zwiększanie stężenia procentowego roztworu.
Scenariusz lekcji 51-52 (bieżących). Rozpuszczalność jako cecha substancji
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: rozpuszczalność a rozpuszczanie; zależność rozpuszczalności ciał stałych i gazowych od temperatury.
Scenariusz lekcji 49-50 (bieżących). Woda jako rozpuszczalnik
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: budowa cząsteczki wody; właściwości wody; substancje łatwo i trudno rozpuszczalne.
Scenariusz lekcji 38-39 (bieżących). Tlen
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: obieg tlenu w przyrodzie; sposoby otrzymywania tlenu; właściwości fizyczne tlenu.
Scenariusz lekcji 33-34 (bieżących). Prawo zachowania masy
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: interpretacja ilościowa równania reakcji; prawo zachowania masy i jego praktyczne znaczenie; stechiometria równania reakcji.
Scenariusz do lekcji 10. Zjednoczenie Włoch
Scenariusz lekcji 5.4. Stężenie procentowe roztworu
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: roztwory rozcieńczone i stężone; stężenie procentowe roztworu; obliczenia związane ze stężeniem procentowym roztworu; rozcieńczanie roztworu; zatężanie roztworu.
Scenariusz lekcji 5.2. Woda jako rozpuszczalnik
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: woda jako rozpuszczalnik; zawiesiny i roztwory; budowa cząsteczki wody.