Scenariusz lekcji poświęconej filmom sensacyjnym
Archives
Wybieraj pomoce dydaktyczne, dzięki którym poprowadzisz jeszcze ciekawsze zajęcia. Wśród materiałów znajdziesz m.in. scenariusze lekcji i karty pracy.
Scenariusz lekcji związanej z lekturą. Arkady Fiedler „Dywizjon 303” (I). Drogi do wolności. Polscy lotnicy w armiach alianckich sił w opowieści Arkadego Fiedlera
Scenariusz lekcji poświęconej wprowadzeniu do „Dywizjonu 303” (geneza powstania powieści, powtórzenie wiadomości o II wojnie światowej)
Scenariusz lekcji z infografiką (VIII). W świecie X muzy. Kino gatunków. Konkursowa lekcja powtórzeniowa
Scenariusz lekcji poświęconej powtórzeniu wiadomości o gatunkach filmowych
Scenariusz lekcji z infografiką (VII). W świecie X muzy. Kino gatunków. Twórcze działania bez ograniczeń. Filmowe hybrydy gatunkowe
Scenariusz lekcji poświęconej filmowym hybrydom gatunkowym
Scenariusz lekcji związanej z lekturą. Henryk Sienkiewicz „Latarnik” (I). Wśród przeciwności losu. Dzieje Skawińskiego
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu genezy i fabuły „Latarnika” Henryka Sienkiewicza
Scenariusz lekcji z infografiką (VI). W świecie X muzy. Kino gatunków. W pogoni za ludzką wyobraźnią. O filmowym gatunku science fiction
Scenariusz lekcji poświęconej filmowemu science fiction
Scenariusz lekcji związanej z lekturą. Antoine de Saint-Exupéry „Mały Książę” (I). Spotkanie z Małym Księciem
Scenariusz lekcji poświęconej wprowadzeniu do „Małego księcia” i rekonstrukcji fabuły powieści
Scenariusz lekcji związanej z lekturą. Ernest Hemingway „Stary człowiek i morze” (I). W portowym miasteczku z Ernestem Hemingwayem, autorem opowiadania na miarę Nagrody Nobla
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu genezy i fabuły opowiadania „Stary człowiek i morze” Ernesta Hemingwaya
Scenariusz lekcji związanej z lekturą. Adam Mickiewicz „Pan Tadeusz” (I). „Wpadam do Soplicowa, jak w centrum polszczyzny…”
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu inwokacji, epilogu oraz genezy „Pana Tadeusza”
Scenariusz lekcji związanej z lekturą. Adam Mickiewicz „Dziady”, cz. II (I). Siła ludowej tradycji – misterium dziadów
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu genezy, konstrukcji i specyfiki „Dziadów”, a także występujących w części II motywów pogańskich, chrześcijańskich i ludycznych
Scenariusz lekcji związanej z lekturą. Karol Dickens „Opowieść wigilijna” (I). Proza życia i magia świąt w „Opowieści wigilijnej” Karola Dickensa
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu tła historycznego i kulturowego w „Opowieści wigilijnej”
Scenariusz lekcji związanej z lekturą. Arkady Fiedler „Dywizjon 303” (II). Skrzydlaci rycerze. O asach podniebnych przestworzy
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu postawy bohaterów „Dywizjonu 303”
Scenariusz lekcji związanej z lekturą. Henryk Sienkiewicz „Latarnik” (II). Na wyspie szczęśliwej. Pobyt Skawińskiego w latarni
Scenariusz lekcji poświęconej scharakteryzowaniu tytułowego bohatera „Latarnika” Henryka Sienkiewicza
Scenariusz lekcji związanej z lekturą. Ernest Hemingway „Stary człowiek i morze” (II). Stary człowiek…
Scenariusz lekcji poświęconej scharakteryzowaniu bohaterów opowiadania „Stary człowiek i morze”
Scenariusz lekcji związanej z lekturą. Antoine de Saint-Exupéry „Mały Książę” (II). W drogę z kluczem wędrownych ptaków… Wędrówka z Małym Księciem
Scenariusz lekcji poświęconej scharakteryzowaniu bohaterów w „Małym księciu”
Scenariusz lekcji związanej z lekturą. Adam Mickiewicz „Pan Tadeusz” (II). Bohaterowie „Pana Tadeusza” w akcji
Scenariusz lekcji poświęconej przedstawieniu antagonistycznych rodów w „Panu Tadeuszu”
Scenariusz lekcji związanej z lekturą. Adam Mickiewicz „Dziady”, cz. II (II). Spotkanie dwóch światów
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu świata przedstawionego w „Dziadach” cz. II oraz interpretacji wiersza „Upiór”
Scenariusz lekcji związanej z lekturą. Aleksander Fredro „Zemsta” (III). Spleceni wątkami… Czyli nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu fabuły „Zemsty” Aleksandra Fredry
Scenariusz lekcji związanej z lekturą. Arkady Fiedler „Dywizjon 303” (III). Bitwa ostatniej nadziei. 15 września 1940 r. na londyńskim niebie
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu bitwy o Anglię w „Dywizjonie 303”
Scenariusz lekcji związanej z lekturą. Karol Dickens „Opowieść wigilijna” (II). Czy złoto szczęście czyni? Rozważania o bohaterze „Opowieści wigilijnej” i roli pieniądza w życiu człowieka
Scenariusz lekcji poświęconej scharakteryzowaniu głównego bohatera „Opowieści wigilijnej”
Karta pracy zespołu. Technika na co dzień. Klasy 4–6
Karta do wykorzystania przy realizacji projektów uczniowskich. Stanowi element oceny projektu ucznia.
Arkusz oceny umiejętności ucznia doskonalonych podczas trwania projektu. Technika na co dzień. Klasy 4–6
Karta do wykorzystania przy realizacji projektów uczniowskich. Stanowi element oceny projektu ucznia. Umożliwia zdiagnozowanie uzdolnień, zainteresowań, pasji ucznia. Pozwala na opracowanie działań wspierających w przypadku trudności edukacyjnych ucznia w zakresie zajęć technicznych.
Ankieta ewaluacyjna dla uczniów. Technika na co dzień. Klasy 4–6
Plik zawiera ankietę przydatną do podsumowania prac metodą projektu. Pomaga ocenić stopień zainteresowania uczniów, sprawdzić dobór tematu.
Karta dokumentacji realizacji projektów uczniowskich. Technika na co dzień. Klasy 4–6
Karta do wykorzystania przy realizacji projektów uczniowskich z zakresu zajęć technicznych w klasach 4–6. Stanowi element oceny projektu ucznia.
Scenariusz lekcji związanej z lekturą. Antoine de Saint-Exupéry „Mały Książę” (III). Konfrontacja dwóch światów
Scenariusz lekcji poświęconej scharakteryzowaniu Ziemi i jej mieszkańców przedstawionychw lekturze „Mały książę”
Scenariusz lekcji związanej z lekturą. Adam Mickiewicz „Pan Tadeusz” (III). „O dwa tysiące kroków zamek stał za domem”. Dramatyczna opowieść o dziedzictwie Horeszków
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu sporu w „Panu Tadeuszu”
Scenariusz lekcji związanej z lekturą. Adam Mickiewicz „Dziady”, cz. II (III). Osądzić ziemskie życie. Problematyka moralna II części „Dziadów”
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu problematyki moralnej w II części „Dziadów”
Scenariusz lekcji związanej z lekturą. Aleksander Fredro „Zemsta” (IV). „Tych dwóch ludzi – ogień, woda”. Porównanie głównych bohaterów „Zemsty”
Scenariusz lekcji poświęconej porównaniu głównych bohaterów „Zemsty”
Scenariusz lekcji związanej z lekturą. Arkady Fiedler „Dywizjon 303” (IV). Pomniki chwały
Scenariusz lekcji poświęconej poznaniu historii lotników z Dywizjonu 303
Scenariusz lekcji związanej z lekturą. Henryk Sienkiewicz „Latarnik” (III). Ojczyzna w książce zamknięta. Przebudzenie Skawińskiego
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu przeżyć tytułowego bohatera „Latarnika”