Archives
Wybieraj pomoce dydaktyczne, dzięki którym poprowadzisz jeszcze ciekawsze zajęcia. Wśród materiałów znajdziesz m.in. scenariusze lekcji i karty pracy.
Scenariusz do lekcji 14. Królestwo polskie przed powstaniem styczniowym
Scenariusz do lekcji 21. Narodziny kultury masowej. Przemiany obyczajowe
Scenariusz do lekcji 23. Partie polityczne na ziemiach polskich w XIX wieku
Scenariusz do lekcji 22. Masy wkraczają do polityki
Scenariusz do lekcji 19. Autonomia Galicyjska
Scenariusz do lekcji 20. Wynalazki przełomu XIX i XX wieku
Scenariusz lekcji. Bezpiecznie w czasie podróży i w czasie wypoczynku. Czytanie map drogowych
Scenariusz przedstawia cele lekcji, metody pracy, propozycje materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. plan lekcji i przykładowe realizacje poleceń z podręcznika i kart pracy.
Scenariusz lekcji 3.2. Wiązania kowalencyjne
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: wiązania atomowe (kowalencyjne); powstawanie cząsteczek; dipol elektryczny; wiązanie atomowe spolaryzowane; elektroujemność pierwiastka.
Scenariusz lekcji 3.6. Prawa rządzące reakcjami chemicznymi
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: prawo zachowania masy; obliczenia uwzględniające prawo zachowania masy; prawo stałości składu; obliczenia dotyczące prawa stałości składu.
Scenariusz lekcji 3.1. Łączenie się pierwiastków w związki chemiczne
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: dublet i oktet elektronowy; kationy i aniony; wiązanie jonowe; powstawanie związku chemicznego.
Scenariusz lekcji 3.5. Typy reakcji chemicznych
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: zapis przebiegu reakcji chemicznej; współczynniki stechiometryczne; typy reakcji chemicznych.
Scenariusz lekcji 3.4. Masa cząsteczkowa pierwiastka i związku chemicznego
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: masa cząsteczkowa; obliczanie masy cząsteczkowej.
Scenariusz lekcji 4.5. Dwutlenek węgla – zmienny składnik powietrza
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: otrzymywanie tlenku węgla(IV); badanie właściwości tlenku węgla(IV); zastosowanie tlenku węgla(IV).
Scenariusz lekcji 3.3. Wzory sumaryczne i strukturalne związków chemicznych
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: wartościowość pierwiastka; wzory strukturalne i sumaryczne; układanie wzorów tlenków; odczytywanie wartościowości pierwiastka.
Scenariusz lekcji 4.4. Azot i gazy szlachetne
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: właściwości azotu i jego znaczenie dla organizmów; obieg azotu w przyrodzie; charakterystyka i zastosowanie gazów szlachetnych.
Scenariusz lekcji 4.3. Tlenki metali i niemetali
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: otrzymywanie tlenków; reakcje endoenergetyczne (endotermiczne) i egzoenergetyczne (egzotermiczne); właściwości i zastosowania tlenków.
Scenariusz lekcji 4.2. Tlen – niezbędny do życia składnik powietrza
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: znaczenie tlenu dla organizmów; otrzymywanie i właściwości tlenu; obieg tlenu i dwutlenku węgla w przyrodzie.
Scenariusz lekcji 4.1. Powietrze i jego składniki
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: badanie składu powietrza; składniki powietrza.
Scenariusz lekcji 4.7. Zanieczyszczenia powietrza i jego ochrona
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: przyczyny zanieczyszczeń powietrza; skutki zanieczyszczenia powietrza; ochrona powietrza przed zanieczyszczeniami.
Scenariusz lekcji 5.1. Właściwości wody i jej rola w przyrodzie
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: obieg wody w przyrodzie; właściwości wody; woda w organizmach; znaczenie wody w gospodarce człowieka.
Scenariusz lekcji 4.6. Wodór – gaz o najmniejszej gęstości
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: otrzymywanie i właściwości wodoru; mieszanina piorunująca; zasady pracy z wodorem; zastosowania wodoru.
Scenariusze lekcji. Bądź bezpieczny na drodze. Karta rowerowa. Klasy 4–6
Plik zawiera scenariusze lekcji: przedstawia cele i plan zajęć, metody pracy, propozycje materiałów dydaktycznych, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika oraz kart pracy.
Scenariusz lekcji 18. (I) Architekci słowa. Jak są zbudowane wyrazy pochodne?
Scenariusz lekcji poświęconej wyrazom pochodnym
Scenariusz lekcji 17. Charyzmatyczny nauczyciel. Nancy H. Kleinbaum „Stowarzyszenie Umarłych Poetów” (fragment)
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu „Stowarzyszenia Umarłych Poetów” Nancy H. Kleinbaum
Scenariusz lekcji 16. (II) Od mistrza do arcymistrza – sportowcy na start. Wyraz podstawowy i pochodny – utrwalenie
Scenariusz lekcji poświęconej utrwaleniu wiadomości o słowotwórstwie
Scenariusz lekcji 22. Tam, gdzie kara depcze winie po piętach. Adam Mickiewicz „Świtezianka” (fragment)
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu fragmentu „Świtezianki” Adama Mickiewicza
Scenariusz lekcji 21. Spotkania ze sztuką. Do czego zdolny jest człowiek? Michał Anioł „Kuszenie i wygnanie z Raju”
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu dzieła „Kuszenie i wygnanie z raju” Michała Anioła
Scenariusz lekcji 20. Zaczęło się od… Stary Testament „Wygnanie z Raju” (fragment)
Scenariusz lekcji dotyczącej omówienia fragmentu starotestamentowego „Wygnania z raju”
Scenariusz lekcji 19. Siła przekonywania, czyli jak to się dzieje, że reklama działa
Scenariusz lekcji poświęconej nauce rozpoznawania oraz stosowania perswazji i manipulacji językowej