Scenariusz lekcji poświęconej poprawnemu stosowaniu imiesłowowego równoważnika zdania.
Archives
Wybieraj pomoce dydaktyczne, dzięki którym poprowadzisz jeszcze ciekawsze zajęcia. Wśród materiałów znajdziesz m.in. scenariusze lekcji i karty pracy.
Scenariusz nr 32. Historia w spódnicy – Krystyna Skarbek
Scenariusz lekcji poświęconej sposobom przedstawiania bohaterskich kobiet w kulturze.
Scenariusz nr 35. Dojrzewanie do pomagania innym
Scenariusz lekcji poświęconej wprowadzeniu pojęcia „altruizm”.
Scenariusz nr 34. Odpowiedzialność. Podsumowanie rozdziału III
Scenariusz lekcji podsumowującej III rozdział podręcznika.
Scenariusz nr 39. Różne normy – różne języki
Scenariusz lekcji poświęconej pojęciu normy językowej oraz umiejętności odróżniania normy wzorcowej od normy użytkowej.
Scenariusz nr 38. Jak zachować grzeczność językową w wypowiedziach?
Scenariusz lekcji poświęconej pojęciu grzeczności językowej w komunikacji.
Scenariusz nr 37. Co robi altruista, że zostaje bohaterem?
Scenariusz lekcji poświęconej altruistycznej postawie i bohaterstwu Ireny Sendlerowej.
Scenariusz nr 36. Różne oblicza altruizmu
Scenariusz lekcji poświęconej szansom i zagrożeniom związanym z altruizmem oraz zasadom używania przedrostka e-.
Scenariusz nr 42. Krótko, krócej, czyli skróty i skrótowce
Scenariusz lekcji poświęconej skrótom i skrótowcom.
Scenariusz nr 41. Czy roboty mogą być altruistyczne?
Scenariusz lekcji poświęconej rozumieniu pojęca altriuzmu oraz rozwijającej umiejętność pisania rozprawki z hipotezą.
Scenariusz nr 40. Uczymy się na błędach
Scenariusz lekcji poświęconej pojęciu błędu językowego oraz klasyfikacji różnych rodzajów błędów.
Scenariusz nr 3. Ambicja drogą do sukcesu?
Scenariusz lekcji poświęconej opowiadaniu „Artysta” Sławomira Mrożka.
Scenariusz nr 45. Altruizm. Podsumowanie rozdziału IV
Scenariusz lekcji podsumowującej IV rozdział podręcznika
Scenariusz nr 44. Pod znakiem szacunku do żywności
Scenariusz lekcji poświęconej zwyczajom i tradycjom świątecznym w kontekście idei dzielenia się żywnością.
Scenariusz nr 43. Czy potrzebujemy świąt?
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi „Dlaczego jest święto Bożego narodzenia” ks. Jana Twardowskiego.
Scenariusz nr 48. W jaki sposób pogodzić świat młodych ludzi ze światem dorosłych?
Scenariusz lekcji poświęconej problemowi buntu młodych ludzi.
Scenariusz nr 47. Jak to jest z tym „nie”
Scenariusz lekcji poświęconej zasadom pisowni partykuły „nie” z różnymi częściami mowy oraz wyjątkom od tych zasad.
Scenariusz nr 46. Bunt nastolatka a konflikty z rodzicami
Scenariusz lekcji poświęconej rozumieniu przyczyn buntu nastolatka i konfliktów młodzieży z rodzicami.
Scenariusz nr 49. Język polski – trudny, gdyż bogaty
Scenariusz lekcji poświęconej bogactwu polszczyzny (synonimy, antonimy, homonimy, frazeologizmy).
Scenariusz nr 6. Mała cząstka – wielkie znaczenie
Scenariusz lekcji poświęconej rodzajom formantów i ich funkcjom w wyrazach pochodnych.
Scenariusz nr 5. Anatomia wyrazu
Scenariusz lekcji poświęconej budowie wyrazów (temat słowotwórczy, formant) oraz umiejętności rozpoznawania wyrazów pochodnych.
Scenariusz nr 50. Przetrącić kopytem czy nie stwarzać zła?
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi „Dusiołek” Bolesława Leśmiana.
Scenariusz nr 4. Krótko, zwięźle i na temat, czyli jak napisać dobre streszczenie
Scenariusz lekcji poświęconej cechom gatunkowym streszczenia i umiejętności streszczania cudzego tekstu.
Karta pracy 1. do scenariusza nr 48. W jaki sposób pogodzić świat młodych ludzi ze światem dorosłych?
Karta pracy (drzewko decyzyjne) poświęcona decyzji Neila z książki „Stowarzyszenie Umarłych Poetów”.
Scenariusz nr 9. Złożony charakter wyrazów
Scenariusz lekcji poświęconej różnym typom wyrazów złożonych (złożenia, zestawienia i zrosty) oraz sposobom ich powstawania.
Scenariusz nr 8. Nie ma jak rodzina!
Scenariusz lekcji poświęconej pojęciu rodziny wyrazów (rozpoznawanie wyrazów pokrewnych, wskazywanie rdzenia, rozróżnianie realnego i słowotwórczego znaczenia wyrazów).
Scenariusz nr 7. Co pomaga w osiągnięciu celu?
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi „Dyskobol” Kazimierza Wierzyńskiego
Karta pracy 2. do scenariusza nr 48. W jaki sposób pogodzić świat młodych ludzi ze światem dorosłych?
Karta pracy poświęcona autorefleksji uczniów (o czym marzę, przeciwko komu / czemu się buntuję).
Karta pracy 1. do scenariusza nr 92. Powieść o dorastaniu
Karta pracy poświęcona bohaterom „Syzyfowych prac” Stefana Żeromskiego (porównanie losów Marcina Borowicza i Andrzeja Radka).
Karta pracy 1. do scenariusza nr 88. Los emigranta – trudny czy zwykły?
Karta pracy poświęcona powodom, dla których Skawiński opuścił ojczyznę („Latarnik” Henryka Sienkiewicza).