Scenariusz lekcji poświęconej pieśniom Jana Kochanowskiego.
Archives
Wybieraj pomoce dydaktyczne, dzięki którym poprowadzisz jeszcze ciekawsze zajęcia. Wśród materiałów znajdziesz m.in. scenariusze lekcji i karty pracy.
Scenariusz nr 57. Czy nadzieja może zdziałać cuda?
Scenariusz lekcji poświęconej piosence „Moja i twoja nadzieja”.
Scenariusz nr 56. Bunt. Podsumowanie rozdziału V
Scenariusz lekcji podsumowującej V ozdział podręcznika.
Scenariusz nr 55. Krytycznie, czyli jak?
Scenariusz lekcji poświęconej cechom gatunkowym recenzji.
Scenariusz nr 61. Jakim dzieckiem była Urszula Kochanowska?
Scenariusz lekcji poświęconej wizerunkowi Urszuli w „Trenach” Jana Kochanowskiego.
Scenariusz nr 60. Co czuje ojciec, gdy umiera córka?
Scenariusz lekcji poświęconej genezie i cechom gatunkowym „Trenów” Jana Kochanowskiego.
Scenariusz nr 63. Rozmawiać z kimś o nim samym – sztuka wywiadu
Scenariusz lekcji poświęconej zasadom przygotowywania wywiadu i cechom tej formy wypowiedzi.
Scenariusz nr 62. Manifest mających nadzieję
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi „Nadzieja” Jerzego Lieberta
Scenariusz nr 67. Język polski jako obcy?
Scenariusz lekcji poświęconej zapożyczeniom.
Scenariusz nr 66. Tego listu nigdy nie przeczytała…
Scenariusz lekcji poświęconej fragmentom „Ziela na kraterze” Melchiora Wańkowicza (list pisarza do córki, znaczenie tytułu dzieła).
Scenariusz nr 65. Rodzina, ach, rodzina!
Scenariusz lekcji poświęconej relacjom rodzinnym ukazanym we fragmentach „Ziela na kraterze” Melchiora Wańkowicza
Scenariusz nr 64. Kolokwialnie, czyli jak?
Scenariusz lekcji poświęconej kolokwializmom.
Scenariusz nr 71. Język polski lubi się rozwijać
Scenariusz lekcji poświęconej zróżnicowaniu słownictwa i sposobom jego wzbogacania.
Scenariusz nr 70. Czy bycie wrażliwym oznacza bycie innym?
Scenariusz lekcji poświęconej fragmentowi tekstu „Tam gdzie spadają Anioły” Doroty Terakowskiej.
Scenariusz nr 69. Wrażliwość – dar czy przekleństwo?
Scenariusz lekcji poświęconej pojęciu wrażliwości.
Scenariusz nr 68. Nadzieja. Podsumowanie rozdziału VI
Scenariusz lekcji podsumowującej VI rozdział podręcznika.
Scenariusz nr 75. Nazwy miejscowe też się odmieniają
Scenariusz lekcji poświęconej odmianie nazw miejscowych i nazw mieszkańców.
Scenariusz nr 74. Wrażliwość podróżnika w poetyckim wspomnieniu
Scenariusz lekcji poświęconej „Stepom akermańskim” Adama Mickiewicza.
Scenariusz nr 73. Tęsknota w „Mojej piosnce (II)”
Scenariusz lekcji poświęconej „Mojej piosnce (II)” Cypriana Norwida.
Scenariusz nr 72. W gąszczu myśli nieuczesanych
Scenariusz lekcji poświęconej aforyzmom Stanisława Jerzego Leca.
Scenariusz nr 77. Zależna czy niezależna? O co chodzi z tą mową?
Scenariusz lekcji poświęconej mowie zależnej i mowie niezależnej.
Scenariusz nr 76. Czego mi w życiu potrzeba?
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Stanisława Barańczaka „Jeżeli porcelana, to wyłącznie taka”.
Scenariusz nr 79. Młodzież w akcji!
Scenariusz lekcji poświęconej kampaniom społecznym.
Scenariusz nr 78. Wielkie czyny małego chłopca
Scenariusz lekcji poświęconej fragmentowi tekstu „Iqbal” o niewolniczej pracy dzieci.
Scenariusz nr 82. Relacje w „Balladynie”
Scenariusz lekcji poświęconej relacjom między bohaterami w „Balladynie” Juliusza Słowackiego
Scenariusz nr 81.2. Co wiemy o świecie Balladyny
Scenariusz lekcji poświęconej elementom świata przedstawionego w „Balladynie” Juliusza Słowackiego.
Scenariusz nr 81.1. Co wiemy o świecie Balladyny
Scenariusz lekcji poświęconej cechom gatunkowym dramatu Juliusza Słowackiego.
Scenariusz nr 80. Wrażliwość. Podsumowanie rozdziału VII
Scenariusz lekcji podsumowującej VII rozdział podręcznika
Scenariusz nr 87. Tak budzą się uśpione uczucia
Scenariusz lekcji poświęconej emocjom Skawińskiego w czasie czytania polskiej książki.
Scenariusz nr 86. Bogactwo treści w minimalnej formie
Scenariusz lekcji poświęconej budowie „Latarnika” Henryka Sienkiewicza.