Karta pracy zawierająca ćwiczenia dotyczące zasad grzeczności językowej.
Archives
Wybieraj pomoce dydaktyczne, dzięki którym poprowadzisz jeszcze ciekawsze zajęcia. Wśród materiałów znajdziesz m.in. scenariusze lekcji i karty pracy.
Karta pracy do scenariusza nr 42. Krótko, krócej, czyli skróty i skrótowce
Karta pracy poświęcona skrótom i skrótowcom.
Karta pracy do scenariusza nr 41. Czy roboty mogą być altruistyczne?
Karta pracy (drzewo decyzyjne) poświęcona temu, czy roboty mogą być altruistyczne.
Karta pracy do scenariusza nr 40. Uczymy się na błędach
Karta pracy z ćwiczeniami dotyczącymi normy językowej oraz błędów językowych.
Karta pracy do scenariusza nr 3. Ambicja drogą do sukcesu?
Karta pracy poświęcona Kogutowi z opowiadania „Artysta” Sławomira Mrożka.
Karta pracy do scenariusza nr 50. Przetrącić kopytem czy nie stwarzać zła?
Karta pracy poświęcona utworowi „Dusiołek” Bolesława Leśmiana.
Karta pracy do scenariusza nr 49. Język polski – trudny, gdyż bogaty
Karta pracy zawierająca ćwiczenia dotyczące bogactwa polszczyzny (synonimy, antonimy, homonimy, frazeologizmy).
Karta pracy do scenariusza nr 47. Jak to jest z tym „nie”
Karta pracy poświęcona poprawnemu zapisowi partykuły „nie” z różnymi częściami mowy.
Karta pracy do scenariusza nr 43. Czy potrzebujemy świąt?
Karta pracy poświęcona tradycjom i obyczajom związanym ze Świętami Bożego Narodzenia.
Załącznik 2. do scenariusza nr 51. Nowosłowo – o potrzebie nowych określeń
Załącznik zawierający odwróconą kartkówkę z neologizmów.
Załącznik 1. do scenariusza nr 81.2. Co wiemy o świecie Balladyny
Załącznik zawierający kryteria sukcesu do mapy myśli na temat „Balladyny” Juliusza Słowackiego
Załącznik 1. do scenariusza nr 51. Nowosłowo – o potrzebie nowych określeń
Załącznik zawierający karteczki z nazwami potraw do losowania.
Karta pracy do scenariusza nr 7. Co pomaga w osiągnięciu celu?
Karta pracy poświęcona analizie wiersza „Dyskobol” Kazimierza Wierzyńskiego.
Załącznik do scenariusza nr 17. Czy to sprawiedliwe, że miłość nie jest dla każdego?
Załącznik zawierający teksty pomagające uczniom wytłumaczyć, czym jest, a czym nie jest ironia.
Załącznik do scenariusza nr 15. Uwolnij wyobraźnię! piszemy opowiadanie twórcze
Załącznik zawierający karteczki do losowania.
Załącznik do scenariusza nr 13. Porozmawiajmy o sprawiedliwości
Załącznik zawierający klucz do szyfru oraz wskazówki do odczytania hasła.
Załącznik 2. do scenariusza nr 81.2. Co wiemy o świecie Balladyny
Załącznik zawierający test na uważność dotyczący „Balladyny” Juliusza Słowackiego.
Załącznik do scenariusza nr 18. Widzimy, słyszymy – o głoskach i literach
Załącznik zawierający schemat aparatu mowy.
Załącznik do scenariusza nr 27. Troska o losy ojczyzny w „Reducie Ordona”
Załącznik zawierający romby do pracy metodą karo (diament) – hierarchizacja skojarzeń ze słowem „patriotyzm”.
Załącznik do scenariusza nr 23. Być odpowiedzialnym
Załącznik zawierający schemat do pracy metodą metaplanu.
Załącznik do scenariusza nr 22. Sprawiedliwość. Podsumowanie rozdziału II
Załącznik zawierający zadania podsumowujące rozdział II i służące powtórzeniu materiału.
Załącznik do scenariusza nr 19. Inaczej mówimy, inaczej piszemy
Załącznik zawierający obrazki ilustrujące wyrazy, w których zaszły upodobnienia fonetyczne, oraz wyrazy, w których zaszło uproszczenie grupy spółgłoskowej.
Załącznik do scenariusza nr 40. Uczymy się na błędach
Załącznik zawierający karteczki z różnymi rodzajami błędów językowych do losowania.
Załącznik do scenariusza nr 39. Różne normy – różne języki
Załącznik zawierających zestaw karteczek z różnymi wypowiedziami w normie wzorcowej oraz normie użytkowej.
Załącznik do scenariusza nr 30. W stronę odpowiedzialności społecznej
Załącznik zawierający polecenia do pracy metodą sześciu myślących kapeluszy.
Załącznik do scenariusza nr 29. Do czego służą imiesłowy?
Załącznik z poleceniami do stacji zadaniowych.
Załącznik do scenariusza nr 28. Poetycki opis bitwy
Załącznik zawierający zadania dla grup badających środki stylistyczne w „Reducie Ordona” Adama Mickiewicza
Załącznik do scenariusza nr 67. Język polski jako obcy?
Załącznik zawierający kryteria sukcesu do mapy myśli na temat zapożyczeń.
Załącznik do scenariusza nr 55. Krytycznie, czyli jak?
Załącznik zawierający kryteria sukcesu do recenzji.
Załącznik do scenariusza nr 52. Jaką moc mają słowa?
Załącznik zawierający mapę rutyny do pracy metodą Double Bubble – porównanie manipulacji i perswazji.