Scenariusz lekcji poświęconej problemowi buntu młodych ludzi.
Archives
Wybieraj pomoce dydaktyczne, dzięki którym poprowadzisz jeszcze ciekawsze zajęcia. Wśród materiałów znajdziesz m.in. scenariusze lekcji i karty pracy.
Scenariusz nr 47. Jak to jest z tym „nie”
Scenariusz lekcji poświęconej zasadom pisowni partykuły „nie” z różnymi częściami mowy oraz wyjątkom od tych zasad.
Scenariusz nr 46. Bunt nastolatka a konflikty z rodzicami
Scenariusz lekcji poświęconej rozumieniu przyczyn buntu nastolatka i konfliktów młodzieży z rodzicami.
Scenariusz nr 6. Mała cząstka – wielkie znaczenie
Scenariusz lekcji poświęconej rodzajom formantów i ich funkcjom w wyrazach pochodnych.
Scenariusz nr 5. Anatomia wyrazu
Scenariusz lekcji poświęconej budowie wyrazów (temat słowotwórczy, formant) oraz umiejętności rozpoznawania wyrazów pochodnych.
Scenariusz nr 50. Przetrącić kopytem czy nie stwarzać zła?
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi „Dusiołek” Bolesława Leśmiana.
Scenariusz nr 4. Krótko, zwięźle i na temat, czyli jak napisać dobre streszczenie
Scenariusz lekcji poświęconej cechom gatunkowym streszczenia i umiejętności streszczania cudzego tekstu.
Karta pracy 1. do scenariusza nr 48. W jaki sposób pogodzić świat młodych ludzi ze światem dorosłych?
Karta pracy (drzewko decyzyjne) poświęcona decyzji Neila z książki „Stowarzyszenie Umarłych Poetów”.
Scenariusz nr 9. Złożony charakter wyrazów
Scenariusz lekcji poświęconej różnym typom wyrazów złożonych (złożenia, zestawienia i zrosty) oraz sposobom ich powstawania.
Scenariusz nr 8. Nie ma jak rodzina!
Scenariusz lekcji poświęconej pojęciu rodziny wyrazów (rozpoznawanie wyrazów pokrewnych, wskazywanie rdzenia, rozróżnianie realnego i słowotwórczego znaczenia wyrazów).
Scenariusz nr 7. Co pomaga w osiągnięciu celu?
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi „Dyskobol” Kazimierza Wierzyńskiego
Karta pracy 2. do scenariusza nr 48. W jaki sposób pogodzić świat młodych ludzi ze światem dorosłych?
Karta pracy poświęcona autorefleksji uczniów (o czym marzę, przeciwko komu / czemu się buntuję).
Karta pracy 1. do scenariusza nr 92. Powieść o dorastaniu
Karta pracy poświęcona bohaterom „Syzyfowych prac” Stefana Żeromskiego (porównanie losów Marcina Borowicza i Andrzeja Radka).
Karta pracy 1. do scenariusza nr 88. Los emigranta – trudny czy zwykły?
Karta pracy poświęcona powodom, dla których Skawiński opuścił ojczyznę („Latarnik” Henryka Sienkiewicza).
Karta pracy 1. do scenariusza nr 61. Jakim dzieckiem była Urszula Kochanowska?
Karta pracy poświęcona wizerunkowi Urszulki w „Trenie VIII” Jana Kochanowskiego
Karta pracy 1. do scenariusza nr 54. Dlaczego przyroda się buntuje?
Karta pracy poświęcona kolejności zdarzeń we fragmencie „Władcy Pierścieni”.
Karta pracy 2. do scenariusza nr 88. Los emigranta – trudny czy zwykły?
Karta pracy poświęcona Skawińskiemu z „Latarnika” Henryka Sienkiewicza.
Karta pracy 2. do scenariusza nr 61. Jakim dzieckiem była Urszula Kochanowska?
Karta pracy poświęcona wizerunkowi Urszulki w „Trenach” Jana Kochanowskiego.
Karta pracy 2. do scenariusza nr 54. Dlaczego przyroda się buntuje?
Karta pracy poświęcona powodom buntu entów we fragmencie „Władcy Pierścieni”.
Karta pracy 2. do scenariusza nr 92. Powieść o dorastaniu
Karta pracy poświęcona bohaterom „Syzyfowych prac” Stefana Żeromskiego (grupy I–III – Marcin Borowicz, grupy IV–VI – Andrzej Radek)
Karta pracy do scenariusza nr 16. Co się wydarzyło w balladzie Adama Mickiewicza „Świtezianka”?
Karta pracy poświęcona analizie „Świtezianki” Adama Mickiewicza.
Karta pracy do scenariusza nr 15. Uwolnij wyobraźnię! piszemy opowiadanie twórcze
Karta pracy poświęcona znajomości elementów opowiadania twórczego.
Karta pracy do scenariusza nr 14. Pisarz, nauczyciel, więzień, tułacz… – Adam Mickiewicz
Karta pracy poświęcona biografii Adama Mickiewicza.
Karta pracy do scenariusza nr 11. Zmierz się z rozprawką
Karta pracy poświęcona elementom rozprawki z tezą.
Karta pracy do scenariusza nr 10. Sztuka przekonywania
Karta pracy poświęcona umiejętności formułowania argumentów i ilustrowania ich przykładami.
Karta pracy do scenariusza nr 22. Sprawiedliwość. Podsumowanie rozdziału II
Karta pracy poświęcona „Świteziance” Adama Mickiewicza i wierszowi Wisławy Szymborskiej.
Karta pracy do scenariusza nr 1. Kim jestem i dokąd zmierzam?
Karta pracy poświęcona uczniowskim celom.
Karta pracy do scenariusza nr 19. Inaczej mówimy, inaczej piszemy
Karta pracy poświęcona procesom fonetycznym zachodzącym w polszczyźnie.
Karta pracy do scenariusza nr 18. Widzimy, słyszymy – o głoskach i literach
Karta pracy zawierająca ćwiczenia dotyczące głosek i liter.
Karta pracy do scenariusza nr 17. Czy to sprawiedliwe, że miłość nie jest dla każdego?
Karta pracy (metaplan) poświęcona zachowaniu ludzi zakochanych z wiersza „Miłość szczęśliwa” Wisławy Szymborskiej.