Karta pracy (gwiazda pytań) dotycząca II części „Dziadów” Adama Mickiewicza.
Archives
Wybieraj pomoce dydaktyczne, dzięki którym poprowadzisz jeszcze ciekawsze zajęcia. Wśród materiałów znajdziesz m.in. scenariusze lekcji i karty pracy.
Karta pracy do scenariusza nr 83. Balladyno, jaka naprawdę jesteś?
Karta pracy służąca porównaniu Balladyny i Aliny.
Karta pracy do scenariusza nr 95. Dlaczego „Zemsta”?
Karta pracy (gwiazda pytań) dotycząca „Zemsty” Aleksandra Fredry
Karta pracy do scenariusza nr 90. Czy charakter człowieka może się zmienić?
Karta pracy poświęcona wartościom ważnym dla Ebenezera Scrooge’a przed przemianą i po niej.
Karta pracy do scenariusza nr 87. Tak się budzą uśpione uczucia
Karta pracy poświęcona „Latarnikowi” Henryka Sienkiewicza
Karta pracy do scenariusza nr 98. W świecie Małego Księcia
Karta pracy poświęcona mocnym stronom Małego Księcia.
Scenariusz nr 51. Nowosłowo – o potrzebie nowych określeń
Scenariusz lekcji poświęconej neologizmom.
Scenariusz nr 101. Symbole w „Małym Księciu”
Scenariusz lekcji poświęconej symbolice „Małego Księcia”.
Scenariusz nr 100. W sprawie oswajania
Scenariusz lekcji poświęconej relacjom w „Małym Księciu”.
Karta pracy do scenariusza nr 99. Wędrując z Małym Księciem
Karta pracy poświęcona wędrówce Małego Księcia.
Scenariusz nr 54. Dlaczego przyroda się buntuje?
Scenariusz lekcji poświęconej fragmentowi „Władcy Pierścieni”.
Scenariusz nr 53. O pozytywnym buncie
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi „Człowiek człowiekowi” Edwarda Stachury.
Scenariusz nr 52. Jaką moc mają słowa?
Scenariusz lekcji poświęconej cechom i funkcjom reklamy oraz przejawom manipulacji językowej w tekstach reklamowych.
Scenariusz nr 59. Język też się starzeje
Scenariusz lekcji poświęconej archaizmom.
Scenariusz nr 58. Trudno żyć bez nadziei
Scenariusz lekcji poświęconej pieśniom Jana Kochanowskiego.
Scenariusz nr 57. Czy nadzieja może zdziałać cuda?
Scenariusz lekcji poświęconej piosence „Moja i twoja nadzieja”.
Scenariusz nr 56. Bunt. Podsumowanie rozdziału V
Scenariusz lekcji podsumowującej V ozdział podręcznika.
Scenariusz nr 55. Krytycznie, czyli jak?
Scenariusz lekcji poświęconej cechom gatunkowym recenzji.
Scenariusz nr 62. Manifest mających nadzieję
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi „Nadzieja” Jerzego Lieberta
Scenariusz nr 61. Jakim dzieckiem była Urszula Kochanowska?
Scenariusz lekcji poświęconej wizerunkowi Urszuli w „Trenach” Jana Kochanowskiego.
Scenariusz nr 60. Co czuje ojciec, gdy umiera córka?
Scenariusz lekcji poświęconej genezie i cechom gatunkowym „Trenów” Jana Kochanowskiego.
Scenariusz nr 63. Rozmawiać z kimś o nim samym – sztuka wywiadu
Scenariusz lekcji poświęconej zasadom przygotowywania wywiadu i cechom tej formy wypowiedzi.
Scenariusz nr 67. Język polski jako obcy?
Scenariusz lekcji poświęconej zapożyczeniom.
Scenariusz nr 66. Tego listu nigdy nie przeczytała…
Scenariusz lekcji poświęconej fragmentom „Ziela na kraterze” Melchiora Wańkowicza (list pisarza do córki, znaczenie tytułu dzieła).
Scenariusz nr 65. Rodzina, ach, rodzina!
Scenariusz lekcji poświęconej relacjom rodzinnym ukazanym we fragmentach „Ziela na kraterze” Melchiora Wańkowicza
Scenariusz nr 64. Kolokwialnie, czyli jak?
Scenariusz lekcji poświęconej kolokwializmom.
Scenariusz nr 71. Język polski lubi się rozwijać
Scenariusz lekcji poświęconej zróżnicowaniu słownictwa i sposobom jego wzbogacania.
Scenariusz nr 70. Czy bycie wrażliwym oznacza bycie innym?
Scenariusz lekcji poświęconej fragmentowi tekstu „Tam gdzie spadają Anioły” Doroty Terakowskiej.
Scenariusz nr 69. Wrażliwość – dar czy przekleństwo?
Scenariusz lekcji poświęconej pojęciu wrażliwości.
Scenariusz nr 68. Nadzieja. Podsumowanie rozdziału VI
Scenariusz lekcji podsumowującej VI rozdział podręcznika.