Plik zawiera informacje uzupełniające, wynikające ze zmian w podstawie programowej z 08.2022 do lekcji: Zasady posługiwania się bronią
Archives
Wybieraj pomoce dydaktyczne, dzięki którym poprowadzisz jeszcze ciekawsze zajęcia. Wśród materiałów znajdziesz m.in. scenariusze lekcji i karty pracy.
E-przewodnik dla nauczyciela. Biznes i zarządzanie. Zakres podstawowy i rozszerzony. Wersja demonstaracyjna
Materiał demonstracyjny e-przewodnika dla nauczycieli uczących biznesu i zarządzania. Obejmuje zakres podstawowy i zakres rozszerzony. Prowadzi krok po kroku przez kolejne tematy podręcznika.
Poradnik nauczyciela. Szkoła na TAK! Klasa 1. Część 4
W części czwartej poradnika znajdują się:
– scenariusze zajęć realizujące zagadnienia z zakresu edukacji: polonistycznej, matematycznej, społecznej, przyrodniczej, muzycznej, plastycznej i technicznej,
– materiały do kserowania w postaci gotowych materiałów do wykorzystania podczas zabaw dydaktycznych proponowanych w scenariuszach, a także tygodniki, czyli dodatkowe karty z ćwiczeniami i zadaniami powtórkowymi oraz utrwalającymi materiał po każdym tygodniu nauki.
W skład scenariusza zajęć wchodzą następujące elementy:
– propozycja zapisu do dziennika z odniesieniami do podstawy programowej,
– NACOBEZU – cele lekcji wyrażone w języku ucznia,
– odniesienia do stron w materiałach uczniowskich,
– propozycja pomocy i materiałów do wykorzystania na zajęciach,
– wskazówki do pracy z materiałami dla ucznia,
– bank pomysłów.
Poradnik nauczyciela. Szkoła na TAK! Klasa 1. Część 3
W części trzeciej poradnika znajdują się:
– scenariusze zajęć realizujące zagadnienia z zakresu edukacji: polonistycznej, matematycznej, społecznej, przyrodniczej, muzycznej, plastycznej i technicznej,
– materiały do kserowania w postaci gotowych materiałów do wykorzystania podczas zabaw dydaktycznych proponowanych w scenariuszach, a także tygodniki, czyli dodatkowe karty z ćwiczeniami i zadaniami powtórkowymi oraz utrwalającymi materiał po każdym tygodniu nauki.
W skład scenariusza zajęć wchodzą następujące elementy:
– propozycja zapisu do dziennika z odniesieniami do podstawy programowej,
– NACOBEZU – cele lekcji wyrażone w języku ucznia,
– odniesienia do stron w materiałach uczniowskich,
– propozycja pomocy i materiałów do wykorzystania na zajęciach,
– wskazówki do pracy z materiałami dla ucznia,
– bank pomysłów.
Poradnik nauczyciela. Szkoła na TAK! Klasa 1. Część 1
W części pierwszej poradnika znajdują się:
– wstęp zawierający ogólne założenia cyklu,
– ogólny rozkład materiału uwzględniający materiał realizowany w klasach 1–3 oraz osiągnięcia ucznia w zakresie edukacji polonistycznej, matematycznej, społecznej, przyrodniczej, plastycznej, technicznej i muzycznej,
– lista przedmiotów i produktów potrzebnych na lekcje w klasie pierwszej, ułatwiająca przygotowanie potrzebnych materiałów na zajęcia z odpowiednim wyprzedzeniem,
– artykuły dla rodziców i nauczycieli poświęcone takim zagadnieniom, jak: praktyczne rady dla rodzica i nauczyciela pierwszoklasisty, sposób na czytanie, opis metody nauki pisania, praca z dzieckiem leworęcznym, rozróżnienie pojęć „cyfra” i „liczba”, nauczanie myślenia krytycznego oraz wskazówki, jak rozmawiać z „trudnym” rodzicem
– propozycje ćwiczeń i zabaw aktywizujących, relaksacyjnych oraz przygotowujących do pisania z wykorzystaniem metody integracji sensorycznej,
– scenariusze zajęć realizujące zagadnienia z zakresu edukacji: polonistycznej, matematycznej, społecznej, przyrodniczej, muzycznej, plastycznej i technicznej,
– materiały do kserowania w postaci gotowych materiałów do wykorzystania podczas zabaw dydaktycznych proponowanych w scenariuszach, a także tygodniki, czyli dodatkowe karty z ćwiczeniami i zadaniami powtórkowymi oraz utrwalającymi materiał po każdym tygodniu nauki.
W skład scenariusza zajęć wchodzą następujące elementy:
– propozycja zapisu do dziennika z odniesieniami do podstawy programowej,
– NACOBEZU – cele lekcji wyrażone w języku ucznia,
– odniesienia do stron w materiałach uczniowskich,
– propozycja pomocy i materiałów do wykorzystania na zajęciach,
– wskazówki do pracy z materiałami dla ucznia,
– bank pomysłów.
Poradnik nauczyciela. Szkoła na TAK! Klasa 1. Część 2
W części drugiej poradnika znajdują się:
– scenariusze zajęć realizujące zagadnienia z zakresu edukacji: polonistycznej, matematycznej, społecznej, przyrodniczej, muzycznej, plastycznej i technicznej,
– materiały do kserowania w postaci gotowych materiałów do wykorzystania podczas zabaw dydaktycznych proponowanych w scenariuszach, a także tygodniki, czyli dodatkowe karty z ćwiczeniami i zadaniami powtórkowymi oraz utrwalającymi materiał po każdym tygodniu nauki.
W skład scenariusza zajęć wchodzą następujące elementy:
– propozycja zapisu do dziennika z odniesieniami do podstawy programowej,
– NACOBEZU – cele lekcji wyrażone w języku ucznia,
– odniesienia do stron w materiałach uczniowskich,
– propozycja pomocy i materiałów do wykorzystania na zajęciach,
– wskazówki do pracy z materiałami dla ucznia,
– bank pomysłów.
Karta pracy do scenariusza lekcji 55. Obyczaj sarmacki w krzywym zwierciadle
Karta pracy poświęcona „Pijaństwu” Ignacego Krasickiego.
Karta pracy do scenariusza lekcji 10. Optymizm humanisty w „Pieśniach” Jana Kochanowskiego
Karta pracy poświęcona „Pieśniom” Jana Kochanowskiego.
Karta pracy do scenariusza lekcji 33. Człowiek – Bóg – świat w poezji metafizycznej
Karta pracy poświęcona barokowej poezji metafizycznej.
Karta pracy do scenariusza lekcji 30. Sztuka pisania eseju
Karta pracy poświęcona sztuce pisania eseju na przykładzie „Prób” de Montaigne’a.
Karta pracy do scenariusza lekcji 27. Jak mówić, by uwieść słowami
Karta pracy poświęcona językowi miłości w dramacie „Romeo i Julia” Szekspira
Karta pracy do scenariusza lekcji 22. Rozterki religijne w „Trenach”
Karta pracy poświęcona rozterkom religijnym w „Trenach”.
Karta pracy do scenariusza lekcji 20. Mądrość – lek na całe zło?
Karta pracy poświęcona „Trenowi IX” Jana Kochanowskiego.
Karta pracy do scenariusza lekcji 1. Antyk w renesansie – jak to możliwe?
Karta pracy poświęcona charakterystycznym cechom kultury renesansu.
Karta pracy do scenariusza lekcji 50. Dramat pewnej wady
Karta pracy poświęcona „Skąpcowi” Moliera.
Karta pracy do scenariusza lekcji 49. Rozumny i filozoficzny śmiech jako narzędzie demaskacji ludzkich wad
Karta pracy poświęcona śmiechowi jako narzędziu demaskacji wad na przykładzie „Skąpca” Moliera.
Karta pracy do scenariusza lekcji 43. „Być albo nie być” – czy jest w nas coś z Hamleta?
Karta pracy poświęcona „Hamletowi” Szekspira.
Karta pracy do scenariusza lekcji 38. Olśnić, zadziwić, zachwycić – kunszt poezji barokowej
Karta pracy poświęcona kunsztowi poezji barokowej.
Karta pracy do scenariusza lekcji 35. Dramat o złu tkwiącym w człowieku
Karta pracy poświęcona złu w „Makbecie” Szekspira.
Karta pracy do scenariusza lekcji 51. Oświecony, czyli jaki?
Karta pracy poświęcona wprowadzeniu do epoki oświecenia.
Karta pracy do scenariusza lekcji 62. Renesans, barok i klasycyzm w sztuce
Karta pracy poświęcona sztuce renesansu, baroku i oświeceniowego klasycyzmu.
Karta pracy do scenariusza lekcji 60. Czy wiesz, że to oświeceniowe pieśni religijne?
Karta pracy poświęcona oświeceniowym pieśniom religijnym.
Karta pracy do scenariusza lekcji 59. Miłość idealna – czy to jest możliwe? Sielanki Franciszka Karpińskiego
Karta pracy poświęcona sielankom Franciszka Karpińskiego.
Karta pracy do scenariusza lekcji 7. Gra ze średniowieczną tradycją
Karta pracy poświęcona fragmentom utworu „Gargantua i Pantagruel” Rabelais’go.
Scenariusz lekcji 27. Jak mówić, by uwieść słowami?
Scenariusz lekcji poświęconej językowi miłości w dramacie „Romeo i Julia” Szekspira.
Scenariusz lekcji 22. Rozterki religijne w „Trenach”
Scenariusz lekcji poświęconej rozterkom religijnym w „Trenach”.
Scenariusz lekcji 20. Mądrość – lek na całe zło?
Scenariusz lekcji poświęconej pojęciu mądrości w „Trenie IX” Jana Kochanowskiego.
Scenariusz lekcji 1. Antyk w renesansie – jak to możliwe?
Scenariusz lekcji poświęconej kulturze renesansu – wprowadzenie do epoki.
Scenariusz lekcji 10. Optymizm humanisty w „Pieśniach” Jana Kochanowskiego
Scenariusz lekcji poświęconej optymizmowi humanisty w „Pieśniach” Kochanowskiego.
Scenariusz lekcji 38. Olśnić, zadziwić, zachwycić – kunszt poezji barkowej
Scenariusz lekcji poświęconej kunsztowi poezji barokowej.