Wirtualne spacery to program komputerowy przeznaczonych dla uczniów klas 1–3, który jest związany z zestawem 30 plansz o tym samym tytule. Program zawiera wirtualne spacery po wybranych obiektach turystycznych oraz filmy edukacyjne. Materiały multimedialne zostały zebrane w bloki: „Świat wokół nas” (m.in. przyroda, zwierzęta, zawody, miasto, wieś); „Kultura wokół nas” (m.in. muzea, teatr, kino, filharmonia); „Atrakcje wokół nas” (podróże, zabytki, ciekawe miejsca).
Filmy edukacyjne wprowadzą dzieci w świat wartości, piękna, kultury i sztuki, a także zaciekawią otaczającym je światem. Wirtualne spacery zaś dadzą możliwość obejrzenia wielu atrakcyjnych miejsc w Polsce niedostępnych na co dzień – bez wychodzenia z klasy. Zachęcą uczniów do odwiedzenia prezentowanych miejsc, poznania historii oraz regionalnych tradycji i zwyczajów.
Instrukcja pobierania:
1. Kliknij POBIERZ.
2. Gdy plik skończy się pobierać, kliknij jego ikonę dwukrotnie myszką – rozpocznie się proces instalacji.
3. Po zakończeniu instalacji program uruchomi się automatycznie.
4. Na pulpicie pojawi się ikona produktu (taka sama jak ikona pliku instalacyjnego).
5. Program jest już zainstalowany na dysku. Od teraz należy go uruchamiać, klikając ikonę na pulpicie.
Instrukcja uruchamiania:
1. Po pierwszym uruchomieniu programu zostanie wyświetlony ekran z informacją o konieczności przypisania licencji do komputera.
2. W polu na kod należy wpisać kod weryfikacyjny w formacie ABC-12345. Kod zostanie wysłany nauczycielom na adres e-mail używany do rejestracji na ucze.pl.
3. Licencja przypisywana jest jednorazowo. Czynność nie będzie wymagana podczas każdego kolejnego uruchomienia programu przez tego samego użytkownika na danym komputerze.
Archives
Film instruktażowy. Klasa 4. Lekcja 19. Zadanie dodatkowe
Film do lekcji 19 „Duszki, bloki i skrypty”. Prezentuje realizację projektu z zadania dodatkowego wykorzystującego zmianę efektu i koloru.
Film instruktażowy. Klasa 4. Lekcja 19
Film do lekcji 19 „Duszki, bloki i skrypty”. Prezentuje realizację projektu przedstawionego w podręczniku.
Film. „Scratch. Instalacja i zakładanie konta”
Film prezentuje instalację aplikacji na dysku i zakładanie konta online.
Film. „Scratch. Scena i panele”
Film omawia szczegółowo scenę oraz panel duszków i panel teł. Pierwszą część stanowi film „Okno projektu”.
Film instruktażowy. Klasa 4. Lekcja 20
Film do lekcji 20 „Powitanie”. Prezentuje realizację projektu przedstawionego w podręczniku.
Film. „Scratch. Okno projektu”
Film omawia okno projektu w edytorze programowania wizualnego Scratch.
Film instruktażowy. Klasa 4. Lekcja 23
Film do lekcji 23 „Sprawdź słówko”. Prezentuje realizację projektu przedstawionego w podręczniku.
Film instruktażowy. Klasa 4. Lekcja 22
Film do lekcji 22 „Pawie oczka”. Prezentuje realizację projektu przedstawionego w podręczniku.
Film instruktażowy. Klasa 4. Lekcja 24
Film do lekcji 24 „Pierwsza gra”. Prezentuje realizację projektu przedstawionego w podręczniku.
Film instruktażowy. Klasa 4. Lekcja 21
Film do lekcji 21 „Rysuj z Mruczkiem”. Prezentuje realizację ćwiczeń/eksperymentów przedstawionych w podręczniku.
Chemia. Laboratorium. Szkoła podstawowa. Klasa 7
Program zawiera osiem filmów prezentujących doświadczenia zawarte w programie podstawowej klasy 7 oraz trzy doświadczenia interaktywne pozwalające wyznaczyć gęstość różnych substancji występujących w bryłkach o kształcie sześcianu lub nieokreślonym kształcie, a także zaobserwować rozpuszczalnosć różnych substancji w wodzie.
Wirtualne spacery. Filmy edukacyjne. Edukacja wczesnoszkolna. Klasy 1-3. Wersja demonstracyjna
Wirtualne spacery to program komputerowy przeznaczonych dla uczniów klas 1–3, który jest związany z zestawem 30 plansz o tym samym tytule. Program zawiera wirtualne spacery po wybranych obiektach turystycznych oraz filmy edukacyjne. Materiały multimedialne zostały zebrane w bloki: „Świat wokół nas” (m.in. przyroda, zwierzęta, zawody, miasto, wieś); „Kultura wokół nas” (m.in. muzea, teatr, kino, filharmonia); „Atrakcje wokół nas” (podróże, zabytki, ciekawe miejsca i inne).
Filmy edukacyjne wprowadzą dzieci w świat wartości, piękna, kultury i sztuki, a także zaciekawią otaczającym je światem. Wirtualne spacery zaś dadzą możliwość obejrzenia wielu atrakcyjnych miejsc w Polsce niedostępnych na co dzień – bez wychodzenia z klasy. Zachęcą uczniów do odwiedzenia prezentowanych miejsc, poznania historii oraz regionalnych tradycji i zwyczajów.
W wersji demonstracyjnej programu można obejrzeć film „Z wizytą w filharmonii” oraz odbyć wirtualny spacer po zamku Krzyżtopór.
Instrukcja pobierania:
1. Kliknij POBIERZ.
2. Gdy plik skończy się pobierać, kliknij jego ikonę dwukrotnie myszką – rozpocznie się proces instalacji.
3. Po zakończeniu instalacji program uruchomi się automatycznie.
Laboratorium. Filmy i doświadczenia interaktywne. Edukacja wczesnoszkolna. Klasy 1-3. Wersja demonstracyjna
Laboratorium” to program komputerowy, w którego wersji demonstracyjnej można obejrzeć 2 filmy z doświadczeniami: „Powietrze w akcji”, „Wulkan w kuchni” oraz przeprowadzić 2 interaktywne doświadczenia: „Co pływa, a co tonie w wodzie?”, „Co jest przyciągane przez magnes?”.
W wersji docelowej program będzie zawierał zestaw 10 filmów z nagranymi eksperymentami oraz zestaw 10 interaktywnych doświadczeń do samodzielnego przeprowadzenia przez ucznia na komputerze lub tablicy interaktywnej.
Wszystkie doświadczenia są możliwe do wykonania przez uczniów klas 1–3 pod okiem osoby dorosłej z pomocą ogólnodostępnych materiałów. Eksperymenty są powiązane ze zjawiskami znanymi dzieciom z życia codziennego. Część z nich zaproponowano do wykonania w podręcznikach i poradnikach metodycznych cykli WSiP do edukacji wczesnoszkolnej „Nowi Tropiciele” i „Szkolni przyjaciele”.
Nauczyciel może wyświetlić dzieciom filmy z poszczególnymi doświadczeniami i je omówić, może też przeprowadzać doświadczenia z dziećmi równocześnie z prowadzącym, zatrzymując film w wybranych momentach. Jest to znakomite dopełnienie tematów omawianych w podręcznikach, które podnosi atrakcyjność zajęć. Doświadczenia interaktywne uczeń może przeprowadzić, stosując się do kolejnych poleceń. Dzięki takiemu podejściu dziecko uczy się dostrzegać zjawiska przyrodnicze i je interpretować oraz chętnie bierze udział w przeprowadzaniu doświadczeń i eksperymentów.
Instrukcja pobierania:
1. Kliknij POBIERZ.
2. Gdy plik skończy się pobierać, kliknij jego ikonę dwukrotnie myszką – rozpocznie się proces instalacji.
3. Po zakończeniu instalacji program uruchomi się automatycznie.
Chemia. Laboratorium. Szkoła podstawowa. Klasa 7 – DEMO
Wersja demonstracyjna programu zawierająca jedno doświadczenie interaktywne. Wykonując ten eksperyment, uczeń ma możliwość wyznaczenia gęstości trzech różnych substancji (węgla, żelaza i miedzi) o regularnym kształcie (sześcianu). Jest to jedno z doświadczeń wymaganych podstawą programową dla klasy 7.
Film. „Z wizytą w filharmonii”. Klasa 6
Scenariusz: Katarzyna Podlasińska, Malina Sarnowska
Realizacja: K
Film instruktażowy. Klasa 6. Lekcja 12. Zadanie 2
Film można wykorzystać podczas lekcji 12 do zadania 2, jeśli zdecydujemy się zrealizować w środowisku Blockly projekt z lekcji 11.
Film. „Scratch. Znajdowanie maksimum i minimum”. Cz. 1
Film omawia algorytm znajdowania największego i najmniejszego elementu w zbiorze.
Film. „Wykrywanie wybranych soli metali grupy pierwszej i grupy drugiej”
Film przedstawiający wykrywanie wybranych soli metali grupy pierwszej i grupy drugiej.
Film. „Wykrywanie soli kwasu węglowego i kwasu solnego”
Film przedstawiający wykrywanie soli kwasu węglowego i kwasu solnego.
Film. „Wykrywanie gazów za pomocą wody wapiennej i wskaźnika”
Film przedstawiający wykrywanie gazów za pomocą wody wapiennej i wskaźnika.
Film. „Resuscytacja krążeniowo-oddechowa (RKO) u niemowlęcia”. Klasa 8
Film instruktażowy przedstawia szczegółowe metody ratunkowe podczas resuscytacji krążeniowo-oddechowej (RKO) u niemowlęcia.
Film. „Resuscytacja krążeniowo-oddechowa (RKO) u dziecka”. Klasa 8
Film instruktażowy przedstawia szczegółowe metody ratunkowe podczas resuscytacji krążeniowo-oddechowej (RKO) u dziecka.
Film. „Zadławienie. Jak pomóc sobie samemu?”. Klasa 8
Film instruktażowy przedstawia szczegółowe metody samopomocy podczas zadławienia.
Film. „Resuscytacja z zastosowaniem AED”. Klasa 8
Film instruktażowy przedstawia metody ratunkowe resuscytacji przy pomocy automatycznego defibrylatora zewnętrznego.
Film. „Badanie rozpuszczalności pentanolu w wodzie i nafcie”
Film przedstawiający badanie rozpuszczalności pentanolu w wodzie i nafcie.
Film. „Badanie składu pierwiastkowego białka jaja kurzego”
Film przedstawiający badanie składu pierwiastkowego białka jaja kurzego.
Film. „Badanie odczynu roztworu metyloaminy”
Film przedstawiający badanie odczynu roztworu metyloaminy.
Film. „Badanie palności metyloaminy”
Film przedstawiający badanie palności metyloaminy.
Film. „Wykrywanie wybranych soli”
Film przedstawiający wykrywanie wybranych soli.