W filmie zaprezentowano budowę instrukcji warunkowej oraz przykłady jej zastosowania.
Archives
Programowanie w Pythonie. Pierwsze kroki
Film pokazuje instalację Pythona wraz z IDLE oraz jak napisać pierwszy program z wykorzystaniem polecenia print.
Programowanie w Pythonie. Pętla for – wprowadzenie
W filmie pokazano, kiedy i w jakim celu warto stosować pętlę for oraz funkję range.
Programowanie w Pythonie. Zastosowanie iteracji w pętli for
W filmie pokazano wykorzystanie pętli for do rysowania obrazków ze znaków klawiaturowych.
Programowanie w Pythonie. Podstawowe obliczenia – zmienne i funkcje
W filmie zaprezentowano zastosowanie zmiennych i funkcji bez parametru w matematyce.
Programowanie w Scratchu. Gra w papier, kamień, nożyce
Film do lekcji 2.3 „Gra w papier, kamień, nożyce”. Prezentuje realizację projektu przedstawionego w podręczniku.
Programowanie w Scratchu. Euklides zakodowany
Film do lekcji 3.1 „Euklides zakodowany”. Prezentuje realizację projektu przedstawionego w podręczniku.
Programowanie w Scratchu. Duszek w labiryncie – zliczanie błędów
Film do lekcji 2.1 „Duszek w labiryncie”. Prezentuje realizację projektu z zadania 1 w podręczniku.
Programowanie w Scratchu. Duszek w labiryncie – zliczanie kroków
Film do lekcji 2.1 „Duszek w labiryncie”. Prezentuje realizację projektu z zadania dodatkowego 1.
Programowanie w Scratchu. Liczby parzyste
Film do lekcji 3.2 „Liczby parzyste, liczby pierwsze, liczby…”. Prezentuje realizację projektu przedstawionego w podręczniku.
Programowanie w Scratchu. Liczby pierwsze
Film do lekcji 3.2 „Liczby parzyste, liczby pierwsze, liczby…”. Prezentuje realizację projektu przedstawionego w podręczniku.
Programowanie w Scratchu. Duszek w labiryncie
Film do lekcji 2.1 „Duszek w labiryncie”. Prezentuje realizację projektu przedstawionego w podręczniku.
Programowanie w Scratchu. Operacja modulo – wprowadzenie
Film do lekcji 3.2 „Liczby parzyste, liczby pierwsze, liczby…”. Zaznajamia z operatorem modulo.
Programowanie w Scratchu. Duszek w labiryncie – dodatki do gry
Film do lekcji 2.2 „Dodatki do gry”. Prezentuje realizację projektu przedstawionego w podręczniku.
Programowanie w Scratchu. Przesiewanie liczb – wprowadzenie
Film do lekcji 3.3 „Przesiewanie liczb pierwszych”. Prezentuje realizację projektu przedstawionego w podręczniku (teoria, tworzenie listy).
Programowanie w Scratchu. Przesiewanie liczb – algorytm
Film do lekcji 3.3 „Przesiewanie liczb pierwszych”. Prezentuje realizację projektu przedstawionego w podręczniku (algorytm przesiewania).
Programowanie w Blockly. Euklides poprawiony
Film do lekcji 3.8 „Euklides poprawiony”. Prezentuje realizację projektu przedstawionego w podręczniku.
Programowanie w Scratchu. Porządkowanie przez zliczanie
Film do lekcji 3.6 „Porządkowanie przez zliczanie”. Prezentuje realizację projektu przedstawionego w podręczniku.
Programowanie w Scratchu. Zmiana efektu i koloru
Film do lekcji 19. Prezentuje realizację projektu z zadania dodatkowego wykorzystującego zmianę efektu i koloru.
Programowanie w Scratchu. Pierwszy skrypt
Film do lekcji 19 „Duszki, bloki i skrypty”. Prezentuje realizację projektu przedstawionego w podręczniku.
Programowanie w Scratchu. Instalacja i zakładanie konta
Film prezentuje instalację aplikacji na dysku i zakładanie konta online. Można go wykorzystać do lekcji 19.
Programowanie w Scratchu. Scena i panele
Film do lekcji 19 i 20. Omawia szczegółowo scenę oraz panel duszków i panel teł. Pierwszą część stanowi film „Okno projektu”.
Programowanie w Scratchu. Powitanie
Film do lekcji 20 „Powitanie”. Prezentuje realizację projektu przedstawionego w podręczniku.
Programowanie w Scratchu. Okno projektu
Film do lekcji 19 i 20. Omawia szczegółowo okno projektu. Drugą część stanowi film Programowanie w Scratchu. „Scena i panele”.
Programowanie w Scratchu. Sprawdź słówko
Film do lekcji 23 „Sprawdź słówko”. Prezentuje realizację projektu przedstawionego w podręczniku.
Programowanie w Scratchu. Pawie oczka
Film do lekcji 22 „Pawie oczka”. Prezentuje realizację projektu przedstawionego w podręczniku.
Programowanie w Scratchu. Pierwsza gra
Film do lekcji 24 „Pierwsza gra”. Prezentuje realizację projektu przedstawionego w podręczniku.
Programowanie w Scratchu. Rysuj z Mruczkiem
Film do lekcji 21 „Rysuj z Mruczkiem”. Prezentuje realizację ćwiczeń/eksperymentów przedstawionych w podręczniku.
Programowanie w Scratchu. Poszukiwanie elementu w zbiorze nieuporządkowanym
W filmie zaprezentowano projekt w Scratchu, w którym duszek sprawdza, czy w wykonanych sześciu rzutach sześcienną kostką wypadła szóstka.
Programowanie w Blockly. Gra „Zgadnij liczbę”
Film przedstawia, jak w środowisku Blockly zrealizować projekt, w którym komputer będzie zgadywać liczbę z podanego zakresu kolejnych liczb całkowitych.