Archives
Wzbogacaj swoje lekcje materiałami multimedialnymi m.in. nagraniami, filmami, mapami, plakatami oraz ciekawymi zdjęciami.
Effekt 3. Nagranie do sprawdzianu. Rozdział 3
Effekt 3. Nagranie do sprawdzianu. Rozdział 1
Effekt. 3. Nagranie do sprawdzianu. Rozdział 2
Effekt. 3. Nagranie do sprawdzianu. Rozdział 6
Wirtualne spacery. Filmy edukacyjne. Edukacja wczesnoszkolna. Klasy 1-3.
Wirtualne spacery to program komputerowy przeznaczonych dla uczniów klas 1–3, który jest związany z zestawem 30 plansz o tym samym tytule. Program zawiera wirtualne spacery po wybranych obiektach turystycznych oraz filmy edukacyjne. Materiały multimedialne zostały zebrane w bloki: „Świat wokół nas” (m.in. przyroda, zwierzęta, zawody, miasto, wieś); „Kultura wokół nas” (m.in. muzea, teatr, kino, filharmonia); „Atrakcje wokół nas” (podróże, zabytki, ciekawe miejsca).
Filmy edukacyjne wprowadzą dzieci w świat wartości, piękna, kultury i sztuki, a także zaciekawią otaczającym je światem. Wirtualne spacery zaś dadzą możliwość obejrzenia wielu atrakcyjnych miejsc w Polsce niedostępnych na co dzień – bez wychodzenia z klasy. Zachęcą uczniów do odwiedzenia prezentowanych miejsc, poznania historii oraz regionalnych tradycji i zwyczajów.
Instrukcja pobierania:
1. Kliknij POBIERZ.
2. Gdy plik skończy się pobierać, kliknij jego ikonę dwukrotnie myszką – rozpocznie się proces instalacji.
3. Po zakończeniu instalacji program uruchomi się automatycznie.
4. Na pulpicie pojawi się ikona produktu (taka sama jak ikona pliku instalacyjnego).
5. Program jest już zainstalowany na dysku. Od teraz należy go uruchamiać, klikając ikonę na pulpicie.
Instrukcja uruchamiania:
1. Po pierwszym uruchomieniu programu zostanie wyświetlony ekran z informacją o konieczności przypisania licencji do komputera.
2. W polu na kod należy wpisać kod weryfikacyjny w formacie ABC-12345. Kod zostanie wysłany nauczycielom na adres e-mail używany do rejestracji na ucze.pl.
3. Licencja przypisywana jest jednorazowo. Czynność nie będzie wymagana podczas każdego kolejnego uruchomienia programu przez tego samego użytkownika na danym komputerze.
Co mogę, a czego mi nie wolno
W prezentacji omawiamy zasady bezpiecznego korzystania ze sprzętu w pracowni komputerowej.
Jak to z wirusami bywa
W prezentacji omawiamy rodzaje wirusów oraz typy zagrożeń, jakie stwarzają.
Podstawowe reguły tworzenia prezentacji multimedialnej
W prezentacji omawiamy podstawowe reguły tworzenia prezentacji multimedialnej.
Jak przygotować prezentację według zasad Pecha Kucha
Prezentacja omawia zasady dotyczące opracowania prezentacji w stylu Pecha Kucha, sposoby przygotowania się do pokazu oraz postępowanie w trakcie występu przed publicznością.
BHP, czyli co mogę, a czego mi nie wolno
Prezentacja omawia najważniejsze zasady bezpiecznej pracy z komputerem i ogólne reguły obowiązujące w szkolnej pracowni komputerowej.
Podstawowe reguły tworzenia prezentacji multimedialnej
Prezentacja omawia najważniejsze zasady dotyczące tworzenia slajdowej prezentacji multimedialnej, w tym zasady prezentacji typu Pecha Kucha.
Programowanie w Scratchu. Zmiana efektu i koloru
Film do lekcji 19. Prezentuje realizację projektu z zadania dodatkowego wykorzystującego zmianę efektu i koloru.
Programowanie w Scratchu. Pierwszy skrypt
Film do lekcji 19 „Duszki, bloki i skrypty”. Prezentuje realizację projektu przedstawionego w podręczniku.
Programowanie w Scratchu. Instalacja i zakładanie konta
Film prezentuje instalację aplikacji na dysku i zakładanie konta online. Można go wykorzystać do lekcji 19.
Programowanie w Scratchu. Scena i panele
Film do lekcji 19 i 20. Omawia szczegółowo scenę oraz panel duszków i panel teł. Pierwszą część stanowi film „Okno projektu”.
Programowanie w Scratchu. Powitanie
Film do lekcji 20 „Powitanie”. Prezentuje realizację projektu przedstawionego w podręczniku.
Programowanie w Scratchu. Okno projektu
Film do lekcji 19 i 20. Omawia szczegółowo okno projektu. Drugą część stanowi film Programowanie w Scratchu. „Scena i panele”.
Programowanie w Scratchu. Sprawdź słówko
Film do lekcji 23 „Sprawdź słówko”. Prezentuje realizację projektu przedstawionego w podręczniku.
Programowanie w Scratchu. Pawie oczka
Film do lekcji 22 „Pawie oczka”. Prezentuje realizację projektu przedstawionego w podręczniku.
Programowanie w Scratchu. Pierwsza gra
Film do lekcji 24 „Pierwsza gra”. Prezentuje realizację projektu przedstawionego w podręczniku.
Programowanie w Scratchu. Rysuj z Mruczkiem
Film do lekcji 21 „Rysuj z Mruczkiem”. Prezentuje realizację ćwiczeń/eksperymentów przedstawionych w podręczniku.
Multiplaneta. E-podręcznik nauczyciela. Sześciolatek
Multiplaneta. Sześciolatek to elektroniczna wersja kart pracy i zeszytów Czytanie i pisanie oraz Liczenie, wzbogacona o:
– słuchowiska o wartościach,
– animacje wzorów z Kącika Dobrego Startu,
– aplikację „Kodowanie”,
– gry,
– aplikację „Tablica”,
– Sensografię litery i liczby
– piosenkę „Planeta dzieci”.
Multimedia wykorzystane podczas zajęć edukacyjnych zachęcą dzieci do aktywnej pracy, ułatwią przyswajanie wiedzy i uatrakcyjnią zajęcia.
Instrukcja pobierania:
1. Kliknij POBIERZ.
2. Gdy plik skończy się pobierać, kliknij jego ikonę dwukrotnie myszką – rozpocznie się proces instalacji.
3. Po zakończeniu instalacji program uruchomi się automatycznie.
4. Na pulpicie pojawi się ikona produktu (taka sama jak ikona pliku instalacyjnego).
5. Multiplaneta jest już zainstalowana na dysku. Od teraz należy ją uruchamiać, klikając ikonę na pulpicie.
Instrukcja uruchamiania:
1. Po pierwszym uruchomieniu programu zostanie wyświetlony ekran z informacją o konieczności przypisania licencji do komputera.
2. W polu na kod należy wpisać kod weryfikacyjny w formacie ABC-12345. Kod zostanie wysłany nauczycielom na adres e-mail używany do logowania na ucze.pl.
3. Licencja przypisywana jest jednorazowo. Czynność nie będzie wymagana podczas każdego kolejnego uruchomienia programu przez tego samego użytkownika na danym komputerze.
Multiplaneta. E-podręcznik nauczyciela. Czterolatek
Multiplaneta. Czterolatek to elektroniczna wersja kart pracy wzbogacona o:
– słuchowiska o wartościach,
– animacje wzorów z Kącika Dobrego Startu,
– aplikację „Kodowanie”,
– gry,
– aplikację „Tablica”,
– piosenkę „Planeta dzieci”.
Multimedia wykorzystane podczas zajęć edukacyjnych zachęcą dzieci do aktywnej pracy, ułatwią przyswajanie wiedzy i uatrakcyjnią zajęcia.
Instrukcja pobierania:
1. Kliknij POBIERZ.
2. Gdy plik skończy się pobierać, kliknij jego ikonę dwukrotnie myszką – rozpocznie się proces instalacji.
3. Po zakończeniu instalacji program uruchomi się automatycznie.
4. Na pulpicie pojawi się ikona produktu (taka sama jak ikona pliku instalacyjnego).
5. Multiplaneta jest już zainstalowana na dysku. Od teraz należy ją uruchamiać, klikając ikonę na pulpicie.
Instrukcja uruchamiania:
1. Po pierwszym uruchomieniu programu zostanie wyświetlony ekran z informacją o konieczności przypisania licencji do komputera.
2. W polu na kod należy wpisać kod weryfikacyjny w formacie ABC-12345. Kod zostanie wysłany nauczycielom na adres e-mail używany do logowania na ucze.pl.
3. Licencja przypisywana jest jednorazowo. Czynność nie będzie wymagana podczas każdego kolejnego uruchomienia programu przez tego samego użytkownika na danym komputerze.
Multiplaneta. E-podręcznik nauczyciela. Pięciolatek
Multiplaneta. Pięciolatek to elektroniczna wersja kart pracy oraz Zeszytu grafomotorycznego wzbogacona o:
– słuchowiska o wartościach,
– animacje wzorów z Kącika Dobrego Startu,
– aplikację „Kodowanie”,
– gry,
– aplikację „Tablica”,
– Sensografię litery i liczby
– piosenkę „Planeta dzieci”.
Multimedia wykorzystane podczas zajęć edukacyjnych zachęcą dzieci do aktywnej pracy, ułatwią przyswajanie wiedzy i uatrakcyjnią zajęcia.
Instrukcja pobierania:
1. Kliknij POBIERZ.
2. Gdy plik skończy się pobierać, kliknij jego ikonę dwukrotnie myszką – rozpocznie się proces instalacji.
3. Po zakończeniu instalacji program uruchomi się automatycznie.
4. Na pulpicie pojawi się ikona produktu (taka sama jak ikona pliku instalacyjnego).
5. Multiplaneta jest już zainstalowana na dysku. Od teraz należy ją uruchamiać, klikając ikonę na pulpicie.
Instrukcja uruchamiania:
1. Po pierwszym uruchomieniu programu zostanie wyświetlony ekran z informacją o konieczności przypisania licencji do komputera.
2. W polu na kod należy wpisać kod weryfikacyjny w formacie ABC-12345. Kod zostanie wysłany nauczycielom na adres e-mail używany do logowania na ucze.pl.
3. Licencja przypisywana jest jednorazowo. Czynność nie będzie wymagana podczas każdego kolejnego uruchomienia programu przez tego samego użytkownika na danym komputerze.
Multiplaneta. E-podręcznik nauczyciela. Trzylatek
Multiplaneta. Trzylatek to elektroniczna wersja kart pracy wzbogacona o:
– słuchowiska o wartościach,
– animacje wzorów z Kącika Dobrego Startu,
– aplikację „Kodowanie”,
– gry,
– aplikację „Tablica”,
– piosenkę „Planeta dzieci”.
Multimedia wykorzystane podczas zajęć edukacyjnych zachęcą dzieci do aktywnej pracy, ułatwią przyswajanie wiedzy i uatrakcyjnią zajęcia.
Instrukcja pobierania:
1. Kliknij POBIERZ.
2. Gdy plik skończy się pobierać, kliknij jego ikonę dwukrotnie myszką – rozpocznie się proces instalacji.
3. Po zakończeniu instalacji program uruchomi się automatycznie.
4. Na pulpicie pojawi się ikona produktu (taka sama jak ikona pliku instalacyjnego).
5. Multiplaneta jest już zainstalowana na dysku. Od teraz należy ją uruchamiać, klikając ikonę na pulpicie.
Instrukcja uruchamiania:
1. Po pierwszym uruchomieniu programu zostanie wyświetlony ekran z informacją o konieczności przypisania licencji do komputera.
2. W polu na kod należy wpisać kod weryfikacyjny w formacie ABC-12345. Kod zostanie wysłany nauczycielom na adres e-mail używany do logowania na ucze.pl.
3. Licencja przypisywana jest jednorazowo. Czynność nie będzie wymagana podczas każdego kolejnego uruchomienia programu przez tego samego użytkownika na danym komputerze.
Multibook. Świat w słowach i obrazach. Klasa 7
Multibook to nowoczesne narzędzie łączące tradycyjny podręcznik z zasobami multimedialnymi. Dzięki dodatkowym galeriom fotografii oraz filmom uczeń może dokładniej poznać wiele zagadnień. Interaktywne ilustracje spowodują, że zajęcia są jeszcze bardziej atrakcyjne, a nagrania audio dodatkowo wzbogacają treści omawiane na lekcjach. Rozbudowany zestaw narzędzi multibooka pozwala na pełne wykorzystanie możliwości programu zarówno na tablicy interaktywnej, jak i przy użyciu rzutnika multimedialnego.
Wymagania systemowe i sprzętowe do pracy z multibookiem:
• system operacyjny Windows 10/11 (64-bitowy);
• Intel Core i3-7100 lub AMD Ryzen 3;
• 8 GB RAM;
• 12 GB wolnego miejsca na dysku;
• karta graficzna o rozdzielczości FullHD;
• karta dźwiękowa, głośniki;
• łącze internetowe – do pobrania aplikacji.
Chemia. Laboratorium. Szkoła podstawowa. Klasa 7
Program zawiera osiem filmów prezentujących doświadczenia zawarte w programie podstawowej klasy 7 oraz trzy doświadczenia interaktywne pozwalające wyznaczyć gęstość różnych substancji występujących w bryłkach o kształcie sześcianu lub nieokreślonym kształcie, a także zaobserwować rozpuszczalnosć różnych substancji w wodzie.