Sprawdzian do działu 1. Wersja B

Sprawdzian zawiera materiał służący do weryfikacji stopnia opanowania przez ucznia treści z biologii do klasy 7, dział 1. Hierarchiczna budowa organizmu człowieka. Skóra. Układ ruchu. Plik zawiera 13 zadań. Model odpowiedzi i zasady punktowania znajdują się w osobnym pliku.

Sprawdzian do działu 2. Wersja A

Sprawdzian zawiera materiał służący do weryfikacji stopnia opanowania przez ucznia treści z biologii do klasy 7, dział 2. Układ pokarmowy i odżywianie się. Plik zawiera 11 zadań. Model odpowiedzi i zasady punktowania znajdują się w osobnym pliku.

Sprawdzian do działu 2. Wersja B

Sprawdzian zawiera materiał służący do weryfikacji stopnia opanowania przez ucznia treści z biologii do klasy 7, dział 2. Układ pokarmowy i odżywianie się. Plik zawiera 11 zadań. Model odpowiedzi i zasady punktowania znajdują się w osobnym pliku.

Sprawdzian do działu 3. Wersja A

Sprawdzian zawiera materiał służący do weryfikacji stopnia opanowania przez ucznia treści z biologii do klasy 7, dział 3. Układ krążenia. Układ odpornościowy. Plik zawiera 13 zadań. Model odpowiedzi i zasady punktowania znajdują się w osobnym pliku.

Sprawdzian do działu 3. Wersja B

Sprawdzian zawiera materiał służący do weryfikacji stopnia opanowania przez ucznia treści z biologii do klasy 7, dział 3. Układ krążenia. Układ odpornościowy. Plik zawiera 13 zadań. Model odpowiedzi i zasady punktowania znajdują się w osobnym pliku.

Sprawdzian do działu 4. Wersja B

Sprawdzian zawiera materiał służący do weryfikacji stopnia opanowania przez ucznia treści z biologii do klasy 7, dział 4. Układ oddechowy. Układ wydalniczy. Plik zawiera 12 zadań. Model odpowiedzi i zasady punktowania znajdują się w osobnym pliku.

Sprawdzian do działu 4. Wersja A

Sprawdzian zawiera materiał służący do weryfikacji stopnia opanowania przez ucznia treści z biologii do klasy 7, dział 4. Układ oddechowy. Układ wydalniczy. Plik zawiera 12 zadań. Model odpowiedzi i zasady punktowania znajdują się w osobnym pliku.

Sprawdzian do działu 5. Wersja A

Sprawdzian zawiera materiał służący do weryfikacji stopnia opanowania przez ucznia treści z biologii do klasy 7, dział 5. Układ nerwowy. Narządy zmysłów. Układ dokrewny. Plik zawiera 11 zadań. Model odpowiedzi i zasady punktowania znajdują się w osobnym pliku.

Sprawdzian do działu 5. Wersja B

Sprawdzian zawiera materiał służący do weryfikacji stopnia opanowania przez ucznia treści z biologii do klasy 7, dział 5. Układ nerwowy. Narządy zmysłów. Układ dokrewny. Plik zawiera 11 zadań. Model odpowiedzi i zasady punktowania znajdują się w osobnym pliku.

Sprawdzian do działu 6. Wersja A

Sprawdzian zawiera materiał służący do weryfikacji stopnia opanowania przez ucznia treści z biologii do klasy 7, dział 6. Układ rozrodczy. Rozmnażanie się i rozwój. Plik zawiera 15 zadań. Model odpowiedzi i zasady punktowania znajdują się w osobnym pliku.

Sprawdzian do działu 6. Wersja B

Sprawdzian zawiera materiał służący do weryfikacji stopnia opanowania przez ucznia treści z biologii do klasy 7, dział 6. Układ rozrodczy. Rozmnażanie się i rozwój. Plik zawiera 15 zadań. Model odpowiedzi i zasady punktowania znajdują się w osobnym pliku.

Sprawdzian do działu 7. Wersja A

Sprawdzian zawiera materiał służący do weryfikacji stopnia opanowania przez ucznia treści z biologii do klasy 7, dział 7. Homeostaza. Zdrowie i choroby. Plik zawiera 14 zadań. Model odpowiedzi i zasady punktowania znajdują się w osobnym pliku.

Sprawdzian do działu 7. Wersja B

Sprawdzian zawiera materiał służący do weryfikacji stopnia opanowania przez ucznia treści z biologii do klasy 7, dział 7. Homeostaza. Zdrowie i choroby. Plik zawiera 14 zadań. Model odpowiedzi i zasady punktowania znajdują się w osobnym pliku.

Sprawdziany – informacje o zastosowaniu wersji A–D

W pliku znajduje się informacja o zastosowaniu sprawdzianów po każdym dziale nauczania biologii w klasie 7, w czterech wersjach: A, B, C i D. Sprawdziany są przeznaczone do weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów o różnych predyspozycjach i różnym poziomie zainteresowania biologią. Odnoszą się one do całego zakresu treści nauczania i są zgodne z wymaganiami podstawy programowej. Do każdej wersji sprawdzianu przewidziano w oddzielnym pliku model odpowiedzi, a także zasady ich punktowania. Zadania w sprawdzianach mają zróżnicowaną formę, dzięki czemu sprawdzają różne kompetencje uczniów. Zbiór sprawdzianów ma charakter uniwersalny i może być wykorzystywany przez nauczyciela niezależnie od cyklu, z którym pracuje.