Plansza edukacyjna. Tkanki roślinne

W pliku znajduje się plansza edukacyjna przedstawiająca najważniejsze tkanki budujące organizm roślinny oraz krótkie omówienie wykorzystania potencjału tkanki merystematycznej w kulturach in vitro.

Projekt pt. Kwasy nie takie straszne

Projekt może być realizowany w ramach programu edukacyjnego zwanego metodą projektów. Został dostosowany do wymagań podstawy programowej oraz do cyklu Ciekawa chemia. Projekt obejmuje m.in. metody otrzymywania kwasów nieorganicznych, uczy właściwego wykorzystywania zdobytych informacji oraz prezentowania wyników pracy. W pliku jest opisany przebieg projektu, dobór grup do tematów, wytyczenie zadań dla tych grup i opis ich działania, a także prezentacja i ocena projektu.

Projekt pt. Zasady w każdym domu

Projekt może być realizowany w ramach programu edukacyjnego zwanego metodą projektów. Został dostosowany do wymagań podstawy programowej oraz do cyklu Ciekawa chemia. Projekt obejmuje m.in. omówienie właściwości i zastosowania wodorotlenków, uczy właściwego wykorzystywania zdobytych informacji oraz prezentowania wyników pracy. W pliku jest opisany przebieg projektu, dobór grup do tematów, wytyczenie zadań dla tych grup i opis ich działania, a także prezentacja i ocena projektu.

Projekt pt. Alkohol – pożyteczny czy szkodliwy

Projekt może być realizowany w ramach programu edukacyjnego zwanego metodą projektów. Został dostosowany do wymagań podstawy programowej oraz do cyklu Ciekawa chemia. Projekt obejmuje m.in. omówienie wpływu alkoholu na organizm człowieka, uczy właściwego wykorzystywania zdobytych informacji oraz prezentowania wyników pracy. W pliku jest opisany przebieg projektu, dobór grup do tematów, wytyczenie zadań dla tych grup i opis ich działania, a także prezentacja i ocena projektu.

Projekt pt. Chemia na talerzu

Projekt może być realizowany w ramach programu edukacyjnego zwanego metodą projektów. Został dostosowany do wymagań podstawy programowej oraz do cyklu Ciekawa chemia. Projekt obejmuje m.in. wyjaśnienie, na czym polega racjonalne odżywianie, uczy właściwego wykorzystywania zdobytych informacji oraz prezentowania wyników pracy. W pliku jest opisany przebieg projektu, dobór grup do tematów, wytyczenie zadań dla tych grup i opis ich działania, a także prezentacja i ocena projektu.

Projekt pt. Sole wokół nas

Projekt może być realizowany w ramach programu edukacyjnego zwanego metodą projektów. Został dostosowany do wymagań podstawy programowej oraz do cyklu Ciekawa chemia. Projekt obejmuje m.in. wykazanie znaczenia różnych soli w życiu człowieka, uczy właściwego wykorzystywania zdobytych informacji oraz prezentowania wyników pracy. W pliku jest opisany przebieg projektu, dobór grup do tematów, wytyczenie zadań dla tych grup i opis ich działania, a także prezentacja i ocena projektu.

Projekt pt. Nakrętki butelek PET – akcja społeczna, czyli jak można zrobić coś dla siebie i innych

Projekt może być realizowany w ramach programu edukacyjnego zwanego metodą projektów. Został dostosowany do wymagań podstawy programowej oraz do cyklu Ciekawa chemia. Projekt obejmuje m.in. omówienie właściwości tworzyw sztucznych umożliwiających ich recykling i utylizację, uczy właściwego wykorzystywania zdobytych informacji oraz prezentowania wyników pracy. W pliku jest opisany przebieg projektu, dobór grup do tematów, wytyczenie zadań dla tych grup i opis ich działania, a także prezentacja i ocena projektu.

Projekt nr 1. System binarny a system dziesiętny

W cyklu Matematyka wokół nas proponujemy w klasie 8 zaangażowanie uczniów w realizację dwóch projektów edukacyjnych. W projekcie „System binarny a system dziesiętny” uczniowie szukają odpowiedzi na pytanie: Co to jest system binarny i gdzie go wykorzystano?

Projekt nr 2. Seria bryłek

W cyklu Matematyka wokół nas proponujemy w klasie 8 zaangażowanie uczniów w realizację dwóch projektów edukacyjnych. W projekcie „Seria bryłek” uczniowie szukają odpowiedzi na pytanie: Jak wykonać puzzle przestrzenne?

Gra w szachy. Scenariusze zajęć. Klasa 2

Scenariusze pokazują sposób przeprowadzania zajęć, podczas których nauczyciel zaprezentuje uczniom klasy 2. kolejne zasady gry w szachy (podstawowe zasady tej gry zostały opisane w scenariuszach przeznaczonych dla uczniów klasy 1.). Scenariusze są napisane prostym językiem, dlatego również nauczyciele, którzy nie grali do tej pory w szachy, na ich podstawie szybko przyswoją sobie zasady tej gry i będą w stanie prowadzić zajęcia z dziećmi. Materiały zawierają: temat zajęć, informację o czasie ich trwania, listę środków dydaktycznych oraz opis przebiegu zajęć, w którym zaproponowano sposób prowadzenia rozmowy z uczniami, wyjaśniania im kolejnych zasad tej gry. Pierwszy scenariusz przypomina wiadomości zaprezentowane w klasie 1. Kolejne zagadnienia omawiane w scenariuszach dotyczą: promocji pionka, bicia w przelocie, roszady, wartości bierek (wymiany, straty, przewagi), debiutu, końcówek (mat dwiema wieżami, mat jedną wieżą, mat hetmanem i wieżą, mat hetmanem). W każdym scenariuszu znajduja się również rozwiązania ćwiczeń zamieszczonych w kartach pracy.

Gra w szachy. Karty pracy. Klasa 2

Karty pracy przeznaczone są do wykorzystania w czasie zajęć szachowych w klasie 2. Są związane ze scenariuszami, w których opisano, w jakim momencie zajęć uczniowie powinni wykonać poszczególne ćwiczenia, aby utrwalić zasady gry.