Gra w szachy. Karty pracy. Klasa 1

Karty pracy przeznaczone są do wykorzystania w czasie zajęć szachowych w klasie 1. Są związane ze scenariuszami, w których opisano, w jakim momencie zajęć uczniowie powinni wykonać poszczególne ćwiczenia, aby utrwalić zasady gry.

Gra w szachy. Scenariusze zajęć. Klasa 1

Scenariusze pokazują sposób przeprowadzania zajęć, podczas których nauczyciel zaprezentuje uczniom klasy 1. podstawowe zasady gry w szachy. Scenariusze są napisane prostym językiem, dlatego również nauczyciele, którzy nie grali do tej pory w szachy, na ich podstawie szybko przyswoją sobie zasady tej gry i będą w stanie prowadzić zajęcia z dziećmi. Materiały zawierają: temat zajęć, informację o czasie ich trwania, listę środków dydaktycznych oraz opis przebiegu zajęć, w którym zaproponowano sposób prowadzenia rozmowy z uczniami, wyjaśniania im zasad poruszania się poszczególnych bierek szachowych. W każdym scenariuszu nauczyciel znajdzie graficzne przedstawienie ruchów: króla, wieży, gońca, hetmana, skoczka oraz pionka; krótkie wierszyki a także propozycje prostych gier na szachownicy wspomagające zapamiętanie sposobów ruchów bierek, informacje o wykonaniu ćwiczeń przeznaczonych dla uczniów, które są zawarte w kartach pracy. Dodatkowo trzy ostatnie scenariusze prezentują zagadnienia: szach, mat, remis i pat przedstawione na przykładach z wyczerpującym opisem sytuacji pokazanych na szachownicach.

Projekt pt. Układ okresowy pierwiastków chemicznych – źródło wiedzy chemicznej i historycznych ciekawostek

Projekt może być realizowany w ramach programu edukacyjnego zwanego metodą projektów. Został dostosowany do wymagań podstawy programowej oraz do cyklu Ciekawa chemia. Projekt obejmuje m.in. przedstawienie różnych form układu okresowego, uczy właściwego wykorzystywania zdobytych informacji oraz prezentowania wyników pracy. W pliku jest opisany przebieg projektu, dobór grup do tematów, wytyczenie zadań dla tych grup i opis ich działania, a także prezentacja i ocena projektu.

Projekt pt. Woda – wyjątkowy związek chemiczny

Projekt może być realizowany w ramach programu edukacyjnego zwanego metodą projektów. Został dostosowany do wymagań podstawy programowej oraz do cyklu Ciekawa chemia. Celem projektu jest przypomnienie uczniom właściwości wody, w tym stanów jej skupienia, poznanie metod oczyszczania ścieków i uzdatniania wody, wskazanie sposobów oszczędzania wody. W pliku jest opisany przebieg projektu, dobór grup do tematów, wytyczenie zadań dla tych grup i opis ich działania, a także prezentacja i ocena projektu.

Projekt pt. Dwutlenek węgla – pożyteczny czy szkodliwy?

Projekt może być realizowany w ramach programu edukacyjnego zwanego metodą projektów. Został dostosowany do wymagań podstawy programowej oraz do cyklu Ciekawa chemia. Projekt obejmuje m.in. badanie właściwości dwutlenku węgla, uczy właściwego wykorzystywania zdobytych informacji oraz prezentowania wyników pracy. W pliku jest opisany przebieg projektu, dobór grup do tematów, wytyczenie zadań dla tych grup i opis ich działania, a także prezentacja i ocena projektu.

Projekt pt. Substancje w naszym otoczeniu

Projekt może być realizowany w ramach programu edukacyjnego zwanego metodą projektów. Został dostosowany do wymagań podstawy programowej oraz do cyklu Ciekawa chemia. Projekt obejmuje m.in. przedstawienie zasad postępowania z substancjami niebezpiecznymi, uczy właściwego wykorzystywania zdobytych informacji oraz prezentowania wyników pracy. W pliku jest opisany przebieg projektu, dobór grup do tematów, wytyczenie zadań dla tych grup i opis ich działania, a także prezentacja i ocena projektu.