Poradnik nauczyciela. Szkoła na TAK! Klasa 1. Część 1
Lekcje: Poradnik
Autor: |
Katarzyna Borecka, Joanna Gos, Barbara Nawolska, Joanna Żądło-Treder, Małgorzata Szczęsna, Malina Sarnowska, Magdalena Marekwia, Julita Wiktorska-Zapała |
Segment: |
Szkoła podstawowa klasy 1-3 |
Klasa: |
1 |
Cykl: |
Szkoła na TAK |
Część: |
1 |
W części pierwszej poradnika znajdują się:
– wstęp zawierający ogólne założenia cyklu,
– ogólny rozkład materiału uwzględniający materiał realizowany w klasach 1–3 oraz osiągnięcia ucznia w zakresie edukacji polonistycznej, matematycznej, społecznej, przyrodniczej, plastycznej, technicznej i muzycznej,
– lista przedmiotów i produktów potrzebnych na lekcje w klasie pierwszej, ułatwiająca przygotowanie potrzebnych materiałów na zajęcia z odpowiednim wyprzedzeniem,
– artykuły dla rodziców i nauczycieli poświęcone takim zagadnieniom, jak: praktyczne rady dla rodzica i nauczyciela pierwszoklasisty, sposób na czytanie, opis metody nauki pisania, praca z dzieckiem leworęcznym, rozróżnienie pojęć „cyfra” i „liczba”, nauczanie myślenia krytycznego oraz wskazówki, jak rozmawiać z „trudnym” rodzicem
– propozycje ćwiczeń i zabaw aktywizujących, relaksacyjnych oraz przygotowujących do pisania z wykorzystaniem metody integracji sensorycznej,
– scenariusze zajęć realizujące zagadnienia z zakresu edukacji: polonistycznej, matematycznej, społecznej, przyrodniczej, muzycznej, plastycznej i technicznej,
– materiały do kserowania w postaci gotowych materiałów do wykorzystania podczas zabaw dydaktycznych proponowanych w scenariuszach, a także tygodniki, czyli dodatkowe karty z ćwiczeniami i zadaniami powtórkowymi oraz utrwalającymi materiał po każdym tygodniu nauki.
W skład scenariusza zajęć wchodzą następujące elementy:
– propozycja zapisu do dziennika z odniesieniami do podstawy programowej,
– NACOBEZU – cele lekcji wyrażone w języku ucznia,
– odniesienia do stron w materiałach uczniowskich,
– propozycja pomocy i materiałów do wykorzystania na zajęciach,
– wskazówki do pracy z materiałami dla ucznia,
– bank pomysłów.