Scenariusz lekcji 38. Higiena układu nerwowego. Radzenie sobie ze stresem
Lekcje: Scenariusze lekcji
| Autor: |
Ewa Jastrzębska, Ewa Kłos, Wawrzyniec Kofta, Ewa Pyłka-Gutowska |
| Segment: |
Szkoła podstawowa klasy 4-8 |
| Przedmiot: |
Biologia |
| Klasa: |
7 |
| Cykl: |
Biologia |
| Część: |
Wszystkie |
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań w zeszycie ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane m.in. zagadnienia dotyczące ochrony głowy przed urazami ze względu na możliwość uszkodzenia mózgu, procesów myślenia i zapamiętywania, zasad efektywnego uczenia się, sposobów radzenia sobie z długotrwałym, negatywnym stresem, znaczenia snu w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu, przykładów skutecznych metod uczenia się.