Scenariusz lekcji 23. Higiena układu krwionośnego
Lekcje: Scenariusze lekcji
Autor: |
Ewa Jastrzębska, Ewa Kłos, Wawrzyniec Kofta, Ewa Pyłka-Gutowska |
Segment: |
Szkoła podstawowa klasy 4-8 |
Przedmiot: |
Biologia |
Klasa: |
7 |
Cykl: |
Biologia |
Część: |
Wszystkie |
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań w zeszycie ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane m.in. przyczyny chorób krwi (anemia, białaczki), serca i układu krążenia (miażdżyca, nadciśnienie tętnicze, zawał serca), etapy powstawania blaszek miażdżycowych w tętnicy, związek między właściwym odżywianiem się, aktywnością fizyczną a zwiększonym ryzykiem rozwoju chorób układu krwionośnego.